A hazai Forma-1-es szakújságírók a szezon második legjobb futamának szavazták meg az idei Azerbajdzsáni Nagydíjat, a bakui utcai forduló Valtteri Bottasnál azonban nemhogy a legjobb 3-ba nem került be, hanem egyenesen ez volt a finn pilóta legrosszabb versenye. Na nem a Mercedes versenyzője által nyújtott teljesítmény, hanem a végkifejlet szempontjából, Bottas ugyanis a két Red Bull ütközése miatt beküldött Safety Cart kihasználva az élre állt, majd az újraindítás után meg is tartotta a vezetést, 3 körrel a vége előtt azonban defektet kapott és kiesett.
Legyen szó bármilyen sportágról, a biztosnak látszó győzelem kapujában elbukni mindig óriási csalódást jelent, egy sportoló számára pedig egyenesen tragédiával ér fel. Csak növeli a nyomorúságos érzést az, amikor valaki külső tényező miatt, nem saját hibájából esik el a sikertől. Motorsport lévén a Forma-1-ben ez sem ritka, elég csak Mika Häkkinen 2001-es spanyolországi motorhibájára, vagy Kimi Räikkönen 2005-ös nürburgringi felfüggesztéstörésére gondolni. Valtteri Bottas bakui esete abból a szempontból eltér, hogy nem az utolsó körben, hanem 3 fordulóval a vége előtt történt, ez azonban cseppet sem vigasztalta a finnt.
Azt gondoltam, életem egyik legjobb futama volt. Nem vezettem sokáig, de képes voltam előreküzdeni magam az élre
– idézte fel az áprilisban történteket. – Emlékszem, hogy a defekt előtti pillanatban olyan magabiztos voltam, úgy éreztem, mindent az irányításom alatt tartok. Tudtam, hogy szerencsével fogom megnyerni a versenyt, de ekkor eltaláltam a törmeléket a célegyenesben, nem láttam, hogy ott van. Defektet kaptam és vége volt a versenyemnek."
A törmelék Kevin Magnussen és Pierre Gasly ütközéséből maradt a pályán, bőven 300 km/h fölötti tempónál Bottasnak pedig szinte esélye sem volt kikerülni azt.
A finn keserűségét csak fokozta, hogy a szezon második futamán, Kínában a biztonsági autó fosztotta meg a győzelemtől, egy versennyel korábban, Bahreinben pedig lehet, hogy csak 1-2 pluszkörre lett volna szüksége ahhoz, hogy megelőzze az élen a gumijaival szenvedő Vettelt. Mindez már túl sok volt neki, a verseny utáni interjúk során a napszemüveg még eltakarta az érzéseit, a hotelbe visszaérve azonban nem tudta tartani magát, és sírásban tört ki.
„Pár futammal azelőtt kis híján nyertem, párszor második voltam, annyira vártam már, hogy megszerezzem az idei első győzelmemet, ez azonban soha nem történt meg. Utána láttam a csalódottságot az egész csapaton,
rengeteg támogatást kaptam mindenkitől, amikor azonban visszaértem a hotelba, teljesen összetörtem, térdre rogytam és csak sírtam, mint egy kisbaba.
Utána azonban összeszedtem magam és eldöntöttem, hogy egyetlen hiba nem fog letaglózni."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban elmondta, a bakui kiesés fordulópont volt Bottas szezonjában, mivel anélkül az élre állt volna a bajnokságban. Lewis Hamilton csapattársa szezon eleji jó formája később hanyatlásnak indult, az idény végére pedig nyomát sem lehetett már látni. A végig az első 2018-as győzelmére hajtó finn Szocsiban nyerhetett volna még, akkor azonban a Mercedes félreállította Hamilton elől.