Téli szünet ide vagy oda, a Forma-1-es csapatok már hónapokkal ezelőtt megkezdték a felkészülést a 2019-es szezonra, az előttünk álló időszakban pedig turbófokozatba kapcsolnak, hogy a februári tesztekre lehetőleg mindennel elkészüljenek. Címvédőként kívülről úgy tűnhet, hogy a Mercedes van a legkényelmesebb helyzetben, a nyomás viszont rajtuk is hatalmas, a Ferrari ugyanis 2018-ban többször megmutatta, hogy képes felérni a szintjükre. A vörösök az erőforrás terén is nagyot léptek előre, és vélhetően 2019-re sem akarnak visszavenni a tempóból, éppen ezért lehet kicsit aggasztó Toto Wolff elejtett mondata, mely szerint a Mercedes motorfejlesztésében nem minden halad a tervek szerint.
A hibrid-éra 2014-es kezdete óta az Ezüstnyilakban dohogó erőforrások jelentették az etalont, a 2018-as volt az első szezon, amelyben nem egyértelműen az övék volt a legjobb motor. Nyilvánvalóan arra törekednek, hogy 2019-re visszaállítsák az elillant fölényüket, ez azonban nem lesz könnyű.
A Mercedes csapatfőnöke az egyik szponzor által rendezett médiaeseményen arról beszélt, hogy a céljaik a következő idényre sem kevésbé ambiciózusak.
„Borzasztóan nagy a fejlesztési verseny, ami jelenleg is zajlik, hogy itt beszélgetek önökkel – mondta Wolff. – Leszorítóerőt találni, csökkenteni a légellenállást és természetesen több lóerőt adni a motorhoz. Nagyon ambiciózus célokat tűztünk ki, valójában hat héttel ezelőtt magasabbra is helyeztük a lécet, mert olyan pletykákat hallottunk, hogy a többiek jól haladnak."
A többiek alatt nyilvánvalóan a Ferrarit és a Red Bullt értette, jelenleg ez a két csapat jelent valós veszélyt a Mercedesre. És ha ez nem lenne elég, a címvédő fejlesztési üteme kisebb csorbát szenvedett az elmúlt időszakban.
Volt néhány jó hetünk a szélcsatornában, de a motor terén kisebb visszalépés történt, kicsit többet vártunk az új koncepciótól.
A nálunk dolgozó srácok azonban nagyon ambiciózusak, úgyhogy optimista vagyok. Mindenre fény derül a melbourne-i időmérő edzésen, a csapatok akkor fogják kiteríteni a lapjaikat."
Annak ellenére, hogy a 2019-es szezon közelebb van, mint gondolnánk, Abu-Dzabiban természetesen még minden az ünneplésről szólt a Mercedesnek, amely az idénnyel ellentétben nem sikerült tökéletesre, a csapatfőnök térde ugyanis nem bírta a terhelést.
Sokat buliztunk, az elülső keresztszalagom pedig felmondta a szolgálatot.
Az egyik híres versenyző, aki ott volt, azt mondta, »a testedben egyedül az agyad működik, a többi kuka«."
Wolff nem először sérült meg, mióta ő a Mercedes csapatfőnöke, 2014-ben eltörte a vállát, kulcscsontját, könyökét és csuklóját egy csapattal közös biciklizésen, a 2015-ös szezon előtt pedig a térdkalácsa jutott ugyanerre a sorsra edzés közben.