Max Verstappen posing for a portrait at the Yas Marina Circuit, Abu Dhabi // Dustin Snipes/Red Bull Content Pool // AP-1YBAMEJQ92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke szerint a holland fiatal sokat fejlődött, és érettebbé vált, ezért felkészültebben várja, hogy egy jó autóval kiálljon az F1 két éllovasa ellen.
Vízválasztó lehet az idei szezon a Red Bull és Max Verstappen számára az F1-ben, mivel az osztrák-brit istálló az idén már a Honda gyári támogatását élvezve mérkőzhet meg a Mercedesszel és a Ferrarival, a holland pilóta pedig az ötödik szezonját kezdi majd meg az F1-ben, így bőven elég tapasztalatot gyűjtött ahhoz, hogy fiatal kora ellenére a rutinos versenyzők közé lehessen őt sorolni.
Verstappen ennek ellenére hibát hibára halmozott a tavalyi szezon első felében, de némi dorgálás után jobb belátásra tért, és remekül szerepelt a második félidőben, mindössze az billentette ki az egyensúlyából, hogy elvesztette a győzelmet a Brazil Nagydíjon, nagyrészt önhibáján kívül. Christian Horner úgy véli, ha Verstappen jó autót kap, már a legjobbaknak is számolniuk kell vele.
„Ha megnézzük Max teljesítményét az előző szezon második felében, akkor Lewis [Hamilton] mögött ő szerezte a második legtöbb pontot – idézte Hornert a Reuters. – Nem hiszem, hogy belőle hiányzik bármi is, ami [Hamiltonban és Sebastian Vettelben] megvan. Ha megfelelő eszközt biztosítunk neki, akkor ő is meg tudja csinálni ezt. Szerintem tőle tartanak a legjobban.”
Horner szerint a tapasztalat sokoldalúbbá tette Verstappent, és már jobban tudja kezelni a nyomást.
Ebben az is segített neki, hogy az FIA arra kötelezte, hogy egy Formula E versenyen üljön be a sportfelügyelők irodájába. „Azzal jött vissza, hogy »a kutyafáját, ezeknek a srácoknak aztán nehéz döntéseket kell meghozniuk, hogy megbüntessenek-e vagy sem«. Úgy gondolom, hasznos tapasztalat volt a számára, hogy a dolgok másik oldalát is láthatta.”
A csapat és a holland pilóta sikeréhez persze az is kell, hogy a Hondától jó erőforrást kapjanak. Horner egyelőre úgy véli, hogy „nagyon nyitott és együttműködő” kapcsolatot építettek ki a japán gyártóval, és őszintén meg tudják beszélni az erősségeiket, valamint a gyengeségeiket is.
Horner ismét rúgott egyet korábbi beszállítójukba, a Renault-ba, egyúttal méltatta a Hondát is.
„Eddig lényegében egy első osztályú jegyet váltottunk, de csak a turistaosztályon kaptunk helyet – utalt az általa kifogásolt kiszolgálásra. – Ebből borzasztó nagy frusztráció alakult ki. Úgy gondolom, a Hondával igazi technikai együttműködést alakítunk ki, így mindkét fél részéről kollektív a felelősségvállalás, egy ügyfél-beszállító felállás helyett.”