Alfa Romeo Sauber F1's Finnish driver Kimi Raikkonen (L) and Alfa Romeo Sauber F1's Italian driver Antonio Giovinazzi unveil the new Alfa Romeo Sauber formula one car at the Circuit de Catalunya in Montmelo in the outskirts of Barcelona on February 18, 2019, ahead of the tests for the new Formula One Grand Prix season. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
A barcelonai szezon előtti teszt kezdete előtt nem sokkal az Alfa Romeo megmutatta 2019-es F1-es torpedóját, a C38-at.
A Forma-1-es előszezoni tesztek reggelére mindössze egy csapat, az Alfa Romeo Racing maradt adós az idei autójával. A Kimi Räikkönennel és Antonio Giovinazzival felálló istálló a múlt héten Fioranóban egy egyedi festéssel ugyan már bejáratta 2019-es, elnevezésében végül a Sauber eddigi szisztémáját követő, C38 nevet kapó konstrukcióját, az eseményről pedig alig értékelhető képeket is közzétett, a hivatalos leleplezést, egyúttal az idei festés bemutatóját csak most tartotta meg.
Az idei esztendőre a Sauber nevet elhagyó, nevében az Alfa Romeo legendás gyári csapatát idéző istálló
nem ment a szomszédba extra megoldásokért, az autó első szárnya például egy csak általa használt koncepció szerint készült.
Ugyanez a bemutatóról már nem mondható el, a kocsit a hivatalos tesztelés kezdete előtt háromnegyed órával egyszerűen kitolták a garázs elé, ahol a két versenyző részvételével elkészültek róla az ilyenkor szokásos fotók. Való igaz, néhány csapat még ilyen bemutatót sem tartott, csak közölt pár képet az idei gépről, miközben új festését egy javarészt tavalyi modellen leplezte le.
Az Alfa Romeo tavaly még Sauber néven a nyolcadik helyen végzett a konstruktőri pontversenyben, megelőzve a Toro Rossót és a Williamst. Ez önmagában jelentős előrelépés volt a mindössze 5 ponttal zárt 2017-es idényhez képest, a csapat a Ferrarival szorosabbra húzott partneri együttműködés és az Alfa Romeo támogatásának köszönhetően elindult felfele, Charles Leclerc személyében pedig valószínűleg a jövő egyik sztárját vezette be az F1-be.
A Ferrarival fennálló partneri viszony egyik fontos hozománya a jelenleg a technikai igazgatói pozíciót betöltő Simone Resta érkezése volt Maranellóból tavaly tavasszal, az idei autó már az ő jelentős hozzájárulásával készült. Nem ő volt az egyetlen azonban, aki a vörösökön keresztül kötött ki Hinwilben, Antonio Giovinazzit a Ferrari ültette be Räikkönen mellé, pletykák szerint pedig az Alfa Romeo, egyben a Ferrari anyavállalata az idén akár meg is vásárolhatja az egykori Sauber istállót.
A költségvetés már így is nőtt a korábbi évekéhez képest, a folytatásban pedig tovább növekedhet, ami a megfelelő technikai háttérrel akár a középmezőny elejére is repítheti a csapatot.
A C38-at Räikkönen járatta be Fioranóban, és ma, az első tesztnapon is ő fog körözni vele Barcelonában. Kedden Giovinazzi veszi át a volánt, szerdán ismét 2007 világbajnoka jön, majd csütörtökön az olasz fejezi be az első heti tesztelést.