A várakozásoknak megfelelően teljesen új színekben jelennek meg az idén az amerikai Haas-csapat autói az F1-ben. A 2016-ban elindított F1-es istálló eddig az alapító, a Haas Automation színeit viselte magán, de Gene Haas csapata a NASCAR-ban is látottak alapján kész volt egy másik márka arculatát is magára ölteni.
Ez a márka a brit Rich Energy nevű energiaital-gyártó lett, amelynek fekete-arany dizájnját kapta az idei autót a londoni Royal Automobile Clubban bemutató Haas.
Mint az a bemutatón kiderült, az új festést a tavalyi modellen leplezte le a csapat, a rendereken azonban már az idei, VF-19 névre hallgató konstrukciót mutatták meg. Ezzel együtt ez még szinte biztosan egy nagyon kezdetleges verzió, amelyhez képest nemhogy az első versenyen, de még a teszteken is nagy változások lesznek.
A legszembetűnőbb a 2019-es szabályok szerint kiszélesített, valamint jóval letisztultabb első szárny, de a motorborítás, valamint az oldaldobozok is ráncfelvarráson estek át, miként a szélesebb hátsó szárny is már az idei regulákat idézik.
A részleteket igyekeztek minél jobban elfedni, nem véletlenül fekete háttér előtt adták ki a stúdióképeket az új autóról.
Ami az új festést, pontosabban az azt megkövetelő főszponzort illeti, a Rich Energy tavaly a 2019-ben Racing Point néven induló, egykori Force India csapat megvásárlásával is kacérkodott, de nem volt világos, hogy erre honnan biztosítanák a szükséges forrásokat. Iparági pletykák szerint később a Williams is szerette volna megnyerni őket főszponzornak, a végső befutó viszont a Haas lett.
Az együttműködés kapcsán korábban felmerültek aggodalmak, mivel a vállalat pénzügyi jelentéseiből nem derül ki, hogy megengedhetik maguknak az F1-es szponzorációt, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azonban a dán BT hasábjain nem aggódott a helyzet kapcsán.
Én is hallottam a sztorikat a Richről, de minden oké. Már kaptunk is pénzt, és a névadó szponzorunk lett.”
A Haas tavaly a Renault-val küzdött a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért, ez végül az enstone-i istállóé lett, de így is nagy port vertek fel az F1-ben, mivel nem titkolják, hogy a szabályok adta kereteken belül a lehető legtöbb alkatrészt más gyártóktól, köztük a Ferraritól és a Dallarától szerzik be. Ennek előnye, hogy F1-es szinten olcsón működnek, és több önálló konstruktőrnél is sikeresebbek.
A technikai fölényt a középmezőnyben tavaly a pilótáik „ellensúlyozták”, mivel főleg Romain Grosjean, de olykor Kevin Magnussen is belekeveredett balesetekbe, büntetéseket is összeszedtek, ez is segített a Renault-nak, hogy elorozzák előlük a 4. helyet. Grosjean helye ezért egy ideig ingott is a csapatnál, de végül ismét bizalmat szavaztak a francia pilótának.
A Haas közben a háttérben is csatározott,
mert kifogásolták, hogy a csődből kimentett Force India a tulajdonosváltás után is megkapja az F1 jogtulajdonosától származó pénzügyi támogatásokat, míg ők új istállóként eleinte lényegében semmiből sem részesültek.