A Liberty Media által szorgalmazott 2021-es átfogó F1-es reformok egyik része a csapatok pénzdíjainak újragondolása. A jelenlegi bevételelosztás jóindulattal sem nevezhető igazságosnak, a teljesítmény és az elért eredmények alapján kapott pénzek eltörpülnek a különböző kiváltságok révén kifizetett milliók mellett. Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója is amondó, hogy ezen a rendszeren változtatni kell, ami pedig pozitív jel lehet a többieknek, hogy a szakember szerint egykori csapata, azaz a Ferrari is hajlandóságot mutat végre arra, hogy igazságosabb szisztémát dolgozzanak ki.
A Racefans értesülései alapján a 2019-ben várható jutalmak közül a Ferrari kapja a legtöbbet a Libertytől, összesen 205 millió dollárt,
míg a tavaly zsinórban ötödik konstruktőri világbajnoki címét nyerő Mercedesnek be kell érnie 177 millióval. A bevételek elosztását jelenleg három kalap szerint végzi az F1, az első kalapból egy fix összeget (35 millió dollárt) kapnak azok, akik az elmúlt három szezonból legalább kettőben az első tízben végeztek. Mivel jelenleg 10 csapat van, ezt az összeget mindegyikük megkapja.
A második kalapból az elmúlt szezon konstruktőri pontversenye alapján részesülnek díjazásban az istállók, az első helyezett kapja a legtöbbet (66 milliót), az utolsó a legkevesebbet (15 milliót). A harmadik kalap tartalmazza a különleges juttatásokat, amelyek öt istállót érintenek. A „konstruktőri bajnoki bónuszt" négyen kapják, a Ferrari és a Mercedes 41-41 milliót, a Red Bull 36 milliót, a McLaren pedig 33 milliót. Ezután hárman, a Mercedes és a Red Bull (35-35 millió), valamint a Williams (10 millió) kap még extrát, a végén pedig jön a Ferrari hűségbónusza, ami önmagában 73 millió dollár.
Ez a kiváltság biztosította a maranellóiaknak azt, hogy a jelenlegi struktúra 2013-as bevezetése óta minden évben ők kapták a legtöbbet, miközben ezalatt egyetlen világbajnoki címet sem nyertek.
Tavaly nyáron meghalt Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója, aki a vörösök jelenlegi privilégiumainak megtartása mellett kardoskodott, és még a kiszállással is fenyegetőzött, amennyiben a 2021-es reformok nem a Scuderia szájíze szerint alakulnak. Az új menedzsment ezzel szemben jóval nyitottabbnak tűnik, ezt a külföldi sajtó már az előszezoni tesztek alatt tapasztalta.
A nyitottság azonban nem csak a médiával való bánásmódban, hanem az F1 jövőjét érintő tárgyalásokban is megmutatkozhat, ami nagy előrelépés lenne a múltbéli tapasztalatokhoz képest.
Optimista vagyok, különösen a Ferrari mostani menedzsmentje miatt. Felismerték annak a szükségét, hogy a Forma-1-nek pártatlanabbnak és igazságosabbnak kell lennie, különben soha nem fog új istállókat vonzani
– mondta Brawn az F1 új dokumentumfilm-sorozatának sajtóvetítésén. – Nekünk fel kell ismernünk a Ferrari fontosságát, a történelmét és a sportban elfoglalt különleges helyét, ugyanakkor meg kell találnunk az egyensúlyt aközött, hogy a Ferrari egy nagyon fontos csapat, de a többieknek is méltányos pozíció kell. Túl nagy a diszparitás az első két-három csapat és a többiek között.
Van egy pár csapat, amelyik végezhetne az utolsó helyen a világbajnokságban, és mégis több pénzt kapna, mint az, amelyik világbajnok lett.”
Brawn természetesen nem számít arra, hogy a Ferrari ezentúl önként és dalolva lemond az extra bevételeiről, de már azt is nagyon fontos változásnak tartaná, ha a maranellóiak belemennének egy mostaninál igazságosabb rendszer kialakításába. „Akinek mindene megvan, az meg is akarja tartani azt, akiknek pedig nincs, többet akarnak. Meg kell találni az igazságos egyensúlyt a bevételek elosztásában, mert tudjuk, hogy ha ez megvalósul, akkor jobb lesz a Forma-1. Ez tény."