A kockás zászló felé közeledve az élen autózó, mellesleg azon a ponton a leggyorsabb kört magáénak tudó Valtteri Bottas rákérdezett a mérnökénél, hogy a Lewis Hamiltonnal szembeni hatalmas előnye birtokában bejöjjön-e kereket cserélni, ezzel megkísérelve bebiztosítani, hogy a leggyorsabb kör az övé is maradjon. A válasz határozott nem volt, a Mercedesnél nem akartak kockáztatni, Bottas azonban kijelentette: márpedig neki mind a 26 pontra szüksége van, úgyhogy kerékcsere nélkül is elkezdi nyomni a gázt.
Mérnöke hiába hívta fel a figyelmét arra, hogy ha emiatt elkoptatja a gumijait, akkor egy esetleges biztonsági autós fázis a győzelmét is veszélybe sodorhatja, a finn pilóta nem törődött a kockázattal, és az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
Toto Wolff mindeközben vélhetően igyekezett némi nyugalmat erőltetni magára a garázsban, ugyanis nemcsak Bottas, hanem a második helyen autózó Hamilton is jelezte, hogy rámegy a leggyorsabb körre, és csapattársához hasonlóan szintén az utolsó előtti körben érte el a legjobb idejét.
Mindezzel csak az volt a gond, hogy a Mercedes pilótáinak előre megtiltották, hogy kockáztassanak.
„A reggeli megbeszélésen, amikor a stratégiát vitattuk meg, megtiltottam nekik, hogy a leggyorsabb körért menjenek, ha az első, második vagy harmadik helyen autóznak a versenyen, de mind a ketten figyelmen kívül hagyták, amit mondtam” – nyilatkozta Wolff.