Nem csitulnak a hullámok a Ferrari Forma-1-es csapatának idei arculatát nagyban meghatározó logók körül. Mint ahogyan arról korábban a GPhírek is beszámolt, az ausztrál hatóságok vizsgálatot indítottak a Ferrarit támogató Philip Morris International (PMI) legújabb kampányának, a Mission Winnownak a Scuderia autóin, csapatruházatán, és lényegében minden, a versenyistállóhoz köthető felületen megjelenő logói miatt, mivel szerintük ezzel megsértik a dohányreklámokra vonatkozó törvényeket. Az ausztrálok lényegében rejtett dohányreklámnak tartják az új logókat, amelyekkel a PMI azt a kampányt népszerűsíti, amelyben kutatás-fejlesztéssel szeretné javítani a világon élő dohányosok és környezetük életminőségét. Magyarra fordítva a vaporizáló eszközüket reklámozzák.
A vádak megjelenése után a PMI leszögezte, hogy semmilyen törvényt nem sértenek az új logókkal, valamint mindenkit biztosított arról, hogy dolgoznak a megoldáson. Az ausztrál hatóságok után egyébként az Európai Bizottság is vizsgálatot helyezett kilátásba, hiszen az EU-ban is tilos dohányterméket reklámozni. A jelek szerint mindez meghátrálásra kényszerítette Philip Morrist,
az F1 frissített nevezési listáján ugyanis már nem a korábban elfogadott Mission Winnow Scuderia Ferrariként szerepelnek a vörösök, hanem simán csak Scuderia Ferrariként,
ezzel együtt az F1 hivatalos oldala pedig eltüntette Charles Leclerc profilképéről, pontosabban a monacói overaljáról a Mission Winnow logóját.
A Motorsport.com olasz kiadása úgy tudja, hogy az ausztráliai szezonnyitón
a Ferrari személyzete a 2018-as, Mission Winnow-logók nélküli csapatruházatot fogja viselni, egyúttal minden logót eltávolít az istálló berendezéseiről, a versenyzők overaljáról és sisakjáról is.
Magáról a versenyautóról nem esett szó, de ezek után alighanem az SF90 is csupaszabb lesz, mint a téli teszteken. Hogy mindez csak az első futamra szól-e, vagy a folytatásra is jellemző lesz, azt egyelőre nem tudni, a szezon második és harmadik versenyén, Bahreinben és Kínában mindenesetre nincsenek betiltva a dohányreklámok, így ott vélhetően a logók is visszakerülnek a helyükre.