Ferrari's German driver Sebastian Vettel takes part in the tests for the new Formula One Grand Prix season at the Circuit de Catalunya in Montmelo in the outskirts of Barcelona on February 27, 2019. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton, a Mercedes ötszörös világbajnoka már a szezon előtti tesztek során figyelmeztetett arra, hogy a Ferrari nagyon gyors, és úgy véli, hogy körönként 5 tizedmásodperccel jobb náluk. A címvédő most azt is megmondta, szerinte miért kerültek lépéselőnybe a vörösök.
Az előszezoni tesztek végeztével sem illant el az összes kérdőjel a Forma-1-es mezőny idei erőviszonyai körül, a legtöbbeket pedig természetesen az foglalkoztatja, hogy a Ferrari valóban olyan jó-e, mint amilyennek sokan mondják. Minderre alighanem csak két hét múlva, a melbourne-i idénynyitón kapunk választ, addig is maradnak a következtetések, valamint a hangzatos nyilatkozatok, amelyekkel a Mercedesnél a jelek szerint nem spórolnak. A címvédőnél úgy vélik, hogy egyértelműen lépéselőnyben van a Scuderia, Lewis Hamilton szerint 5 tizedmásodperc a vörösök előnye. Az ötszörös világbajnok itt azonban nem állt meg a fejtegetéssel, és azon elmélkedett, hogy nagy ellenfelük már egy tavalyi döntésével bebiztosította, hogy az idei évet ilyen jó pozícióból kezdje.
A Forma-1-et rendszeresen követőknek unalomig ismételt ténynek tűnhet, hogy egy csapat az adott évi versenyautóját már az előző esztendő elején elkezdi tervezni, legkésőbb ősszel pedig már gőzerővel dolgozik rajta. Azoknak a csapatoknak, amelyek a vb-címért harcolnak, ez nehézkesebb lehet, ők ugyanis az utolsó futamig élet-halál harcot vívnak egymással az az évi fejlesztések terén, viszont a következő idényt sem hanyagolhatják el, különben úgy járnak, mint például a McLaren és a Ferrari 2008-ról 2009-re.
Hamilton azt gyanítja, hogy hiába harcolt velük tavaly a Scuderia a szezon késői szakaszáig, az elbaltázott hajrá arra sarkallhatta őket, hogy már korán elkezdjék átcsoportosítani az energiáikat az idei autóra, ez pedig most kifizetődhet nekik.
„Nyilvánvalóan a szezon során emberek hatalmas csoportja dolgozik a világbajnoki címek megnyerésén, ha pedig nem úgy néz ki, hogy az ember meg fogja nyerni azokat, adott esetben hamarabb kivonhatja az alkalmazottak egy részét [az az évi autó fejlesztéséből]” – mondta Hamilton.
A legvalószínűbb, hogy legalább egy hónappal előbb elkezdték az idei autó fejlesztését, mint mi."
Egy hónap a Forma-1-ben megszokott fejlesztési tempót figyelembe véve éveknek tűnhet, amennyiben azonban valóban így történt, az nagy előnybe hozhatta a vörösöket.
Hamilton amondó, hogy ha valaki két-három lépéssel előrébb tartva kezdi meg a szezont, azt nehéz utolérni, mert egyszerűen gyorsabban és hatékonyabban kell fejleszteni nála.
A szabályváltozások is segíthettek a Ferrarinak, ilyenkor ugyanis könnyebb eltüntetni a különbséget, vagy egy jó megoldással előnybe kerülni.
„Korlátozottak a felhasználható források. Kérdés, hogy valaki be akarja-e biztosítani a vb-címet az adott évben, vagy előbb át akar-e állni, biztosra menve, hogy a következő szezonja jó legyen? Ugyanakkor nem lehet tudni, hogy a következő év jó lesz-e, mert változnak a szabályok. Az egyensúly megtalálásáról szól minden – mondta Hamilton, aki szerint az is a nagy rivális kezére játszott, hogy nem előnyének megtartásáért, hanem a Mercedes utoléréséért kellett küzdenie. – Más, amikor üldözött helyett valaki üldöző. Tavaly is olyan autóval érkeztek a tesztekre, ami jól működött, az idén viszont még jobb munkát végeztek."