Újabb lépést tesz a Forma-1 felé Mick Schumacher, a korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia. Édesapja lényegében mindent megnyert, amit az F1-ben el lehet érni, Lewis Hamilton sikersorozata mellett is a legtöbb rekord még az ő nevéhez fűződik, ezért fia, Mick is nagy médiafigyelemnek van kitéve.
Ezt családja úgy próbálta kezelni, hogy lényegében a világtól elszigetelve, egy ideig álnéven versenyeztették a fiút, az F3-as Európa-bajnokság megnyerése után azonban ez egyre kevésbé lehetséges. Mick az F2-es bajnokságban a hétvégén már a Ferrari pilótaprogramjának tagjaként indul, és láthatáron van egy F1-es teszt is a számára.
„Nekem sohasem jelentett gondot, hogy az édesapámhoz hasonlítanak – jelentette ki csapata, a Prema videós előzetesében. – Egyszerűen azért, mert nekem az a célom, hogy az F1 történetének legjobb versenyzőjével mérjenek össze. Nagyon különleges, hogy ő egyben a hősöm és az édesapám is,
nagy megtiszteltetés ez nekem, ha hozzá hasonlítanak, mert így én is fejlődhetek, és próbálhatok javulni.”
A fejlődés és tanulás gyakran előkerülő szavak Mick esetében, aki annak ellenére sem siet az F1-be, hogy az F3-as győzelmével megszerezte az indulás jogát, előtte viszont a ranglétrát rendesen végig járva az F2-ben pallérozódik tovább. Úgy érezte, az idén még fontosabb lesz a tanulás, mint a korábbi évek során.
A lehető legtöbb információt magamba szívnék és a lehető legtöbb emberrel dolgoznék együtt annak érdekében, hogy minél többet tanulhassak, és a magam javára fordíthassam ezt a tudást. Ez az idén újszerű kihívás lesz, mert a korábbiaknál jóval többen dolgoznak az autón. Ezt meg kell szokni. Ahhoz, hogy mindannyiukkal együtt tudjak dolgozni, fontos lesz összekovácsolni őket, főleg az év elején.”
Schumacher szerint a gumik kiismerése lesz az idei legnagyobb kihívás a számára. Az F2-es autót elsősorban a tempós kanyarokban kell megszoknia, lassabb fordulókban az F3-ast jobbnak érezte.
Az F2 nagyon jó első benyomást tett rám, lehet érezni a gumi kopását és működését. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan működnek majd az igazi gumik a megfelelő körülmények közepette – mondta. – Az F2-es autó már önmagában nagyon gyorsnak tűnik, de szerintem nem olyan nagy lépés előre, bár a köridők terén sokkal gyorsabb az F3-nál, inkább a gumik megértése a lényeg.”