Jó ideje fel-felmerülő téma az F1-ben is Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból, azaz a brexit. Jelen állás szerint a britek megállapodás nélkül fognak távozni az EU-ból, ez pedig a száguldó cirkuszt is komolyan érintené. A Forma-1- alapjaiban véve angol sport, a legtöbb csapatnak a szigetországban van a székhelye, vagy legalább egy telephellyel rendelkezik ott. Több égető kérdés mellett az egyik tehát az, hogy a vámhatárok visszaállítása után miként fognak zökkenőmentesen utazni az istállók a versenyekre, valamint a külső beszállítóik hogyan fogják időben eljuttatni az angliai központokba az alkatrészeket. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója válságtervvel készül.
Carey korábban úgy nyilatkozott, hogy a brexit gazdasági hatásaira immunis lesz a Forma-1, ezzel együtt a kemény brexittel járó logisztikai nehézségeket meg kell oldania, ezért
már most válságtervet dolgoznak ki arra az esetre, ha Nagy-Britannia március 29-én megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból.
„Vészforgatókönyvet készítünk, hogy felkészültek legyünk a valószínűleg bekövetkező eseményekre, amelyek megnehezíthetik az emberek és a felszerelés ki és bejuttatását Nagy-Britanniába" – nyilatkozta Carey a genfi autószalonon.
Az elnök-vezérigazgató szerint a felszerelésekkel nagyobb lesz a gond, mint a csapattagok vízumával. A tengerentúli versenyekre jelenleg túlnyomórészt az F1 szállítja a csapatok felszereléseit a sportág hivatalos szállítmányozási partnerével, míg az európai futamokra saját kamionjaikon viszik a motyót a csapatok.
Carey szerint megoldást jelenthetne, ha a csapatok felhalmoznának felszerelést a szigetországon kívül.
„Jelenleg mi hozzuk és visszük őket Nagy-Britanniából ki és be, de természetesen ugyanezt meg tudjuk tenni egy másik országból is."
Toto Wolff nemrég minden galiba ősanyjának titulálta azt a forgatókönyvet, ha a britek megállapodás nélkül lépnek ki, és úgy vélte, a nem Nagy-Britanniában székelő csapatok, köztük a Ferrari nyernének nagyot azzal, ha ez megtörténne. A csapatok, ahogyan az a Williams és a Renault esetében az előszezoni teszteken is megmutatkozott, nagyon szoros határidőkkel dolgoznak, ezeket a határokon a vámellenőrzés visszaállítása esetén pedig képtelenség lenne tartani. Carey Genfben nem akart belemenni abba, hogy milyen hatással lenne egy kemény brexit a versenyhelyzetre. „Mi sem tudjuk jobban, hogy mi fog történni, mint bárki más" – mondta.