A Toyota kölni szélcsatornája helyett a következő hónapoktól a Racing Point a Mercedes létesítményét használja a fejlesztésekhez, értesült a Racefans. A csapat szóvivője elárulta, hogy a hamarosan szintén kibővülő, Silverstone-ban található bázisukhoz jóval közelebb eső szélcsatorna használata a hatékonyságot növeli, míg a költségeket csökkenti.
Az egyelőre nem világos, hogy a Mercedes 60%-os modellt befogadni képes, vagy a régebbi, 50%-os modellt használó létesítményét veszik-e majd igénybe, de mivel a Toyota kölni szélcsatornájában az F1-ben jelenleg megengedett maximális, 60%-os méretarányú autóval dolgoznak, a folytatásban is ez tűnik kézenfekvőnek.
Sokan úgy vélik, hogy a döntés révén a két istálló közötti köteléket még szorosabbra fonják, és a Racing Point „B csapattá” válásának újabb lépcsőfokát látják ebben a lépésben. Különösen a Renault részéről egyre nagyobb az elégedetlenség amiatt, hogy az élcsapatok a szabályok adta kereteken belül szorosabbra fonják az együttműködésüket más istállókkal, ezzel növelve egymás versenyképességét.
Az összefonódás mértékét tekintve a Ferrarihoz a Haas, a Red Bullhoz pedig a Toro Rosso áll a legközelebb,
ez a két csapat az anyagi ráfordítást tekintve a Renault költségvetésének töredékéből gazdálkodik, mégis sokszor képes felvenni a harcot a franciákkal. A jövőben hozzájuk csatlakozhat a Racing Point, amely már így is több részegységet vásárol a Mercedestől, nemsokára pedig a címvédő alakulat szélcsatornáját is birtokba veszi az autója fejlesztéséhez.
Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén ismét felszólalt az úgynevezett „B csapatok" ellen, szerinte a száguldó cirkusz rossz irányba halad azzal, hogy lehetővé teszik a csapatoknak bizonyos alkatrészek megvásárlását, ezzel megspórolva azok kifejlesztésének és legyártásának költségeit. Úgy véli, ez csak bebetonozza a jelenlegi erőviszonyokat, és nem fair például az önerőből boldogulni kívánó Renault-val szemben.
A Racing Point Mercedes „B csapattá" válásáról szóló pletykák egyébként nem újkeletűek,
már tavaly, az akkor még Force India néven futó alakulat eladása kapcsán felmerültek, és arról is lehetett hallani, hogy a Racing Point tulajdonosi körét vezető Lawrence Stroll már a Williamsnél is megpróbálta elérni, hogy fűzzék szorosabbra az együttműködést a Mercedesszel. Erre Grove-ban nem voltak nyitottak.