Hamilton védelmébe vette a hibázó Vettelt
GPHírek
2019. április 01. 14:04
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Bahrain,
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), 31.03.2019. | usage worldwide
Sebastian Vettel az utóbbi tíz futamot figyelembe véve negyedszer pördült meg saját hibájából, ami egy négyszeres világbajnoktól különösen gyér statisztika. A Ferrari németje a tavalyi Olasz Nagydíjon kezdte a sort, amikor a Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan Lewis Hamiltonnal csatázva sokallt be, majd jött a Max Verstappen elleni megforgás Szuzukában, és a Daniel Ricciardo elleni meccs során bemutatott piruett Austinban. A közös mind a négy megpördülésben – azon kívül, hogy vezetői hibából született – az, hogy egyik alkalommal sem történt kontakt az autók között, Vettel pusztán azért állt keresztbe, mert nem tudta kordában tartani a Ferrariját. Annak ellenére, hogy egy ilyen statisztika egyetlen Forma-1-es pilótának sem válna a becsületére, Lewis Hamilton nem lát bele sokat, és inkább megvédte Vettelt a bahreini futam után.
A négyszeres világbajnok az egész versenyhétvégén nem találta az összhangot az SF90-nel, és bár az Ausztrál Nagydíjnál jobbnak vélte a helyzetet, a szabadedzések után is arra panaszkodott, hogy még mindig nem bízik eléggé az autóban, amelynek különösen a hátsó része okoz gondot neki. Mindez a tempóján is meglátszott, az időmérőn és a versenyen sem tudta tartani a lépést Charles Leclerc-rel, akit ugyan lerajtolt, az ötödik körben azonban csapattársa visszaelőzte.
A rajt után nagyjából fél körrel rájöttem, hogy nagyon nehéz versenyem lesz, az autót hihetetlenül nehéz volt vezetni
– nyilatkozta Vettel a futam után. – Szerintem Charles kevésbé szenvedett, nem okozott gondot neki, hogy kövessen, majd megelőzzön.”
Vettel gondjait csak tetézte a futam utolsó szakaszában bemutatott megpördülése a négyes kanyarban, amelynek következtében lemaradt a dobogóról, leradírozott gumijai miatt letört az első szárnya, és egy extra bokszkiállást kellett beiktatnia. Már elsőre egyértelmű volt az, amit később maga is beismert: mindenáron szeretett volna visszabújni az őt kívülről megelőző Hamilton mellé a következő kanyar előtt, és egyszerűen megtréfálta őt az oldalszél.
A Mercedes világbajnoka nem igazán értette a történteket, szerinte is a szél lehetett a kiváltó ok, de akárhogy is legyen, védelmébe vette a németet.
„Túl kevés van a hibáiból ahhoz, hogy igazán mögéjük lehessen látni bármit is. Mindannyiunkkal megtörténik az ilyesmi – mondta Hamilton. – Csak az, hogy valaki többszörös világbajnok, nem jelenti azt, hogy ne lennének olyan hétvégéi, amikor nem találja a ritmust. Elég megnézni a karrierjét, tele van lenyűgöző teljesítménnyel, amelyek messze előtérben vannak a gyengébb teljesítményeihez és megpördülésekhez képest. Elenyészőek ahhoz viszonyítva, amit elért.”
Hamilton figyelmét sem kerülte el, hogy Vettel egész hétvégén az autójának kezelhetőségével szenvedett, és felhívta a figyelmet arra, hogy nüanszok is milyen sokat számíthatnak ezen a téren.
Időről időre az ember egyszerűen nem találja meg a megfelelő beállításokat, ami ti [újságírók] nem láttok. Amikor azok az apróságok, amelyeken dolgozunk, az adott hétvégén egyszerűen nem működnek, a különbségek nagyon aprók, mégis óriásinak tűnnek
– nyilatkozta az ötszörös világbajnok. – Nem tudom, hogy miért volt annyira különböző a két autójuknak a tempója, de emlékszem, hogy egyszer Nico [Rosberggel] ugyanolyan gyorsak voltunk a barcelonai teszteken, aztán a versenyen óriási volt a különbség a két autó között, az ember szinte hátrakötött kézzel vezetett, nem volt tapadás. Aztán a következő futamon fordítva volt ugyanez. Nem tudom, hogy ezek a dolgok miért történnek, de ma vele is ez volt a helyzet. Világbajnok és nagyszerű sportoló, össze fogja szedni magát, és tovább fogja nyomni a gázt.”