Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of China,
Start, #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), #10 Pierre Gasly (FRA, Aston Martin Red Bull Racing), 14.04.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Red Bull az idén eddig nem tudta erőből felvenni a harcot sem a Mercedesszel, sem a Ferrarival, a jó taktikának és Max Verstappen érett versenyzésének köszönhetően azonban utóbbitól így is sikerült pontot rabolniuk a Kínai Nagydíjon is. Christian Horner csapatfőnök kicsit oda is szúrt a maranellóiaknak.
Max Verstappen 2019-es mérlege eddig két negyedik és egy harmadik hely, ami azt nézve, hogy tempó tekintetében a Red Bull továbbra is a harmadik erőnek számít, több mint ígéretes a folytatásra nézve, ráadásul a holland Bahreinben is a dobogóra állhatott volna, ha a biztonsági autó beküldése nem menti meg a lelassuló Charles Leclerc-t. Az energiaitalosoknak minden okuk megvan tehát arra, hogy elégedettek legyenek a szezonkezdettel, egyedül Pierre Gasly teljesítménye miatt aggódhatnak egy kicsit.
Christian Horner a kínai verseny után csapata stratégiáját dicsérte, amellyel lényegében ugyanazt próbálták meg eljátszani, mint egy évvel korábban. Akkor Daniel Ricciardót és Max Verstappent is nyerő helyzetbe hozta, hogy a biztonsági autó beküldésekor egyből kihajtottak kereket cserélni, előbbi pedig meg is nyerte a versenyt.
A Safety Car az idén nem segített a csapatnak, egy helyet azonban így is nyertek azzal, hogy két kerékcserére kényszerítették az előttük haladókat.
„Nem hiszem, hogy gyorsabb autónk van a Ferrariénál, ezért a legjobb esélyünk arra, hogy legalább az egyiküket megelőzzük, az volt, hogy két kiállásra váltunk” – mondta Christian Horner, aki nem ment el szó nélkül amellett, hogy a Ferrari csapatutasítása miatt Leclerc, és nem az eredetileg hátrébb autózó Vettel volt az, aki áldozatul esett a húzásuknak.
Ez párbeszédet eredményezett Sebastian [Vettel] és a Ferrari bokszfala között arról, hogy kijöjjenek-e ők is, végül pedig reagáltak ránk, ami miatt a Mercedesnek is kellett rájuk. Leclerc-t ezzel egy kicsit magára hagyták.
Számunkra a negyedik hely volt a maximum.”
Horner Verstappent is megdicsérte, mert bár a kínálkozó lehetőséget kihasználva bepróbálkozott Vettel mellett a kerékcsere után, nem erőltette túl a dolgot, és inkább a biztos negyedik helyet választotta egy esetleges ütközés helyett.
Szerintem nagyon éretten viselkedett, ebben az évben eddig három erős versenyt teljesített,
Bahreinben pedig nem volt szerencséje, ezért nem állt dobogóra. Kínában a kiállás után támadni tudta Sebastiant, utána pedig nagyon érett futamot ment, és behozta az autót a negyedik helyre. A szezon ezen szakasza a pontok halmozásáról szól, még mindig nem olyan nagy a távolság az előttünk levőkhöz képest, Max jelenleg mindkét Ferrari-pilótát megelőzi a pontversenyben, és még hosszú az út a szezon végéig. Fontos, hogy az idény elején ne veszítsünk sok pontot.”
Mikor fogy el a türelem Gasly iránt?
A három topcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull pilótapárosa közül egyértelműen utóbbi kettőse között van a legnagyobb teljesítménybeli különbség az idei szezonban.
A 2019-re a Toro Rossótól előléptetett Pierre Gasly mostanáig semmilyen veszélyt sem jelentett az energiaitalosok anyacsapatában 2016 óta versenyző Verstappenre, és bevallottan nem tudott még megbarátkozni a bikások idei autójával.
Horner azonban látja a fejlődést a franciánál, és továbbra is türelmesnek látszik alulteljesítő pilótájával szemben, miközben Alex Albon fenyegetően jól megy a Toro Rossóval.
Gasly már a téli teszteken kihúzta kissé a gyufát a Red Bullnál, Helmut Marko, a bikások tanácsadója nem volt elragadtatva attól, hogy a francia kétszer is összetörte az autót, második bukásával a csapat fejlesztéseit is visszavetve. Majd jött az első verseny, ahol az időmérőn a csapat is rontott, Gasly nem jutott tovább, és csak a 17. helyről rajtolt, miközben Verstappen a negyedik lett. Bahreinben sem javult számottevően a helyzet, 8 tizedet kapott a hollandtól az időmérőn, és 8 hellyel maradt el tőle, a futamon azonban feljött a pontszerző 8. helyre.
Kínában ennél egy kicsit jobban ment, és már közvetlenül Verstappen mögé kvalifikált, hátránya azonban ott is 8 tized volt,
a versenyben pedig csak azért volt sokkal jobb a leggyorsabb köre, mert a csapat a végén kihívta lágy gumikért, hogy megfuthassa az extra pontot érő abszolút legjobb időt.
Három verseny, három bántóan sima vereség Verstappentől, Horner azonban védelmébe vette pilótáját, akinél szerinte látszik a fejlődés.
Szerintem Kínában előrelépést ért el, viszont továbbra sem érzi magát teljesen kényelmesen az autóban
– nyilatkozta Horner. – Nem arra gondolok, hogy fizikailag ne ülne jól benne, jelenleg egy folyamaton megy keresztül, amely során a vezetési stílusát az autóhoz és annak karakterisztikájához igazítja, hogy kihozza belőle a legtöbbet. Folyamatosan fejlődik ezen a téren. Kihívást jelent neki mindez, a leggyorsabb kör a futam végén azonban magabiztossággal töltheti el.”
A Speedweek információi szerint a sanghaji paddockban terjedő pletykák már arról szóltak, hogy Gasly a Toro Rosso újoncától, Alex Albontól féltheti a helyét, Helmut Marko pedig szokásos szigorával kész beültetni a thai-brit versenyzőt a Red Bullba, ha nem javulnak a francia eredményei. Albon Kínában azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a bokszutcából rajtolva is pontszerző helyen végzett, ezzel kiérdemelve, hogy a rajongók a nap versenyzőjének válasszák.