Újabb Mercedes kettősgyőzelmet kell elkönyvelni a Ferrarinál, hiába tűnt úgy a hétvége elején, hogy a Scuderia autói diktálják majd a tempót. A két használható szabadedzés alapján Charles Leclerc tűnt a favoritnak, de az ifjú monacói pilóta a Q2-ben összetörte az autóját, ezért csak a 8. helyről rajtolhatott, ráadásul az ellenfeleitől eltérően közepes keverékű gumikkal.
Leclerc a kezdeti visszaesés után a 11. körre beérte a lágy gumikkal a 3. helyről kezdő Sebastian Vettelt, csapattársa és a Mercedesek kerékcseréi után sokáig vezetett, de a verseny utolsó harmadára az üldözői utolérték, megelőzték. A mérnökei néhány körig még kint tartották, majd egy VSC-fázis után adtak neki még egy gumiszettet, hogy azzal megfuthassa a leggyorsabb kört.
„Úgy éreztem, hogy időt veszítek, amikor Valtteri [Bottas], Lewis [Hamilton] és Seb megelőzött. Ezt át kell tekintenünk. Megkérdeztem, hogy van-e esélyünk a visszavágásra, de azt mondták, hogy nincs” – emlékezett vissza Leclerc a bokszkiállása előtti körökre. Hozzátette, nem akart elhamarkodottan véleményt formálni, mert a mérnökeinek sokkal több adat áll a rendelkezésükre, mint neki az autóban.
Utána már nem is próbáltam nyomni, hogy utolérjem őket, csak óvtam az abroncsokat, majd megfutottam a leggyorsabb kört, amikor erre lehetőségem nyílt.”
Leclerc úgy vélte, közepes keverékkel nagyon erős volt, elsősorban nem a vasárnapi szereplésében kereste a vártnál gyengébb eredmény okát. „Nagyon pozitív versenyünk lehetett volna, és őszintén szólva semmi baj nincs a Ferrarival, csak én hibáztam tegnap. Én rontottam el, de erősebben fogok kijönni ebből” – ígérte.
Vettel kissé más véleményen volt. A Sky Sports műsorában megismételte a díjátadás előtt elmondottakat, úgy érezte, hogy nehezére esett a gumikat megfelelő működési tartományba hozni, és arra számított, hogy a közepes gumik még keményebb diónak bizonyulnak, de ekkor már tudta tartani a lépést az előtte haladó Mercedesekkel.
Nem igazán voltunk gyorsabbak náluk, de lassabbak sem. Ez jó hír, de nekünk sokkal jobban összpontosítanunk kellett arra, hogy a gumikat a megfelelő tartományba hozzuk.”
„Nem vagyok biztos abban, hogy ők tudják, ők miért tudják jól üzemeltetni a gumikat, ahogy talán mi sem értjük, hogy mi miért nem – ismerte el, és a VSC-fázis utáni jó tempójával is alátámasztotta, hogy nem igazán érti a gumik viselkedését. – Azt gondoltam, hogy nehéz dolgom lesz, különösen azért, mert Max [Verstappen] ott volt mögöttem, kezdett felzárkózni, és talán szerencsésebb volt a kék zászlók miatt is, de az újraindítás után kiváló volt minden. Egyáltalán nem volt semmi gondom, jó volt a tapadás, és rögtön a leggyorsabbak között voltam. A jó öreg gumik megint…”