MIAMI, FL - OCTOBER 20: Red Bull Racing driver Patrick Friesacher performs a show run during the F1 Festival at Bayfront Park on October 20, 2018 in Miami, Florida. (Photo by Michael Reaves/Getty Images for Red Bull) *** Local Caption *** Patrick Friesacher // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X8ZD9G5H2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Utcai pálya kialakítása helyett inkább egy épített, de szintén urbánus környezetben megvalósítható nyomvonal kialakításán gondolkodnak Miamiban. A verseny ötletét továbbra sem vetették el.
Újabb fejezet kezdődhet a Miami Nagydíj hosszú idő óta húzódó kálváriájában, miután úgy tűnik, a szervezők lemondanak arról, hogy az eredetileg beharangozott utcai nyomvonalon valósítsák meg a versenyt. Ennek oka, hogy egy hatástanulmány szerint a város életét túlságosan megzavarná a pálya kialakításával járó hercehurca.
A futam azért kiemelten fontos, mert a Liberty Media mindenképpen több amerikai versenyt szeretne a mostani, texasi futam mellé, ráadásul a cégcsoportnak több érdekeltsége is van a floridai nagyvárosban. Az eredeti terv azonban megrekedt a helyiek fenntartásai, és a megvalósítás esetén várható perek miatt.
A verseny promótere, a milliárdos Stephen Ross és csapata most a Hard Rock Stadium környékét vizsgálja a Miami Gardensben, ahol egy „világszínvonalú versenypályát” építenének a stadion környéki területen. A helyszínen 2020-ban a Super Bowlt is megrendezik, és nemrég először tartották meg a Miami Open tenisztornát is.
Valami nagyszerűt szeretnénk létrehozni Miaminak
– nyilatkozta a Miami Heraldban Tom Garfinkel, a projekt ügyvezetője, aki egyben a Chip Ganassi Racing korábbi döntéshozója is volt. – Sajnos azonban, amikor megkaptuk a tanulmányt arról, hogy mit okozna, ha minden évben megépítenénk az utcai pályát, úgy éreztük, hogy megbukna a terv” – ismerte el.
Garfinkel szerint a lakókat és a cégeket a Biscayne Boulevardon jelentősen érintené a többhetes közlekedési és építési fennakadás a kikötőben és a Bayfront Parkban. A projekt alelnöke és ügyvezetője azonban azt mondta, bár szerették volna az eredeti tervet is megvalósítani, a most kiszemelt, „tehermentes”, 250 hektáros területen is világszínvonalú létesítményt építhetnek.
Ez jobb megközelíthetőséget és kijutást jelent, nagyobb kényelmet, példátlan kilátást
– ígérte. – Lehetőséget teremt, hogy a versenyzés világában a legjobb vendéglátást nyújtsuk. Csak akkor akarunk belevágni ebbe, ha világszínvonalú versenyzést tudunk létrehozni, nagyszerű szurkolói élménnyel és Miami számára nagy érték megteremtésével.”