Nincs mindenki elragadtatva a Holland Nagydíj visszatérésétől, mert bár abban egyeznek a vélemények, hogy a népszerűséget tekintve kérdés sem lehet felőle, hogy megérte 1985 után visszahozni a versenynaptárba a zandvoorti viadalt, az izgalmas futamot sokan kivitelezhetetlennek tartják a jelenlegi vonalvezetésen. Annyiból természetesen nem szabad előre leírni a versenyt, hogy a pályán mindenképpen fognak módosításokat eszközölni, ezek mértéke azonban jelenleg még nem ismert. Maga Max Verstappen sem bízik abban, hogy előzésekkel tarkított lehet a jövő évi futam, ő, és Sebastian Vettel egyenesen Monacóhoz hasonlította az aszfaltcsíkot.
Hollandiában elképesztően népszerű a motorsport, a hazai Forma-1-es pilótákért pedig egyenesen megőrülnek az emberek. Nem véletlenül értett egyet Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, és a Renault tanácsadójaként tevékenykedő négyszeres világbajnok Alain Prost abban, hogy a látogatottsággal és a Holland Nagydíj népszerűségével nem lesz baj, Max Verstappent ugyanis már az utóbbi években is több tízezeres holland szurkolósereg kísérte el több versenyre, egy hazai futamon pedig minden korábbinál több drukker lehet.
Különösebb gond magával a pályával sincs, azt a szuzukai kört is megálmodó holland John Hugenholtz tervezte, és a Japán Nagydíj helyszínéhez hasonlóan élvezetesre sikerült.
„Versenyeztem ott a Forma-3-ban, azokkal az autókkal elég nagy kihívást jelentett a pálya, ugyanakkor szórakoztató is volt. Forma-1-es autóval is megtettem már pár kört rajta, mondjuk többnyire csak körzőztem, de eléggé gyors – mondta Verstappen a Red Bull honlapjának. – Van rajta néhány döntött kanyar, egyes helyeken nagyon szűk,
nincsenek bukóterek, így ha az ember kicsúszik, egyből a falban köt ki. A szintkülönbségek is szórakoztatóak, a pálya középső szakaszán nagy erők hatnak felülről is, vannak beláthatatlan kanyarok.
A Scheivlak kanyarban az ember felfelé halad, csökken a tapadás, majd bekanyarodva hirtelen megint odatapad az autó az aszfalthoz. Elég nehéz a bukóterek miatt megtalálni a határokat, néhány másik pályán könnyebb, de ez teszi izgalmasabbá ezt a helyszínt."
Azt ugyanakkor Verstappen is elismerte a holland Ziggo Sportnak, hogy előzési szempontból nem lesz egyszerű a helyzet a helyenként Monacóhoz hasonlító pályán. „Az időmérő szórakoztató lehet, a versenyen azonban nagyon nehéz lesz előzni. Az embernek másfél másodperccel gyorsabbnak kell lennie az előtte haladónál, valamint egyértelmű sebességfölényben kell legyen.
Kicsit olyan lehet, mint Monaco, csak kavicságyakkal, valamint nagyobb átlagsebességgel."
Sebastian Vettel a Spanyol Nagydíjon szintén Monacóval állította párhuzamba Zandvoortot, és Daniel Ricciardo sincs meggyőződve arról, hogy nem silányul körmenetté a hollandiai verseny.
„Barcelonában egyértelműen több előzést láthatunk, mint Zandvoortban. Így van, nem? Zandvoort olyan, mint Monaco” – mondta Vettel, akinek véleményével Ricciardo szavai is egybecsengtek.
Megosztott vagyok, mert vezetni rajta élvezetes lesz, versenyezni viszont... a mostani, széles autókkal néhány helyen olyan lesz, mint egy utcai pálya,
aztán a középső részén tempós. Meglátjuk, de szerintem trükkös lesz izgalmas futamot összehozni rajta. Most ez az érzésem. Azzal a tempóval, amivel manapság versenyzünk, nehéz lesz követni egy másik autót, a verseny körmenetté alakulhat."