Pályafutása utolsó előtti WEC-fordulójára készül Fernando Alonso, legalábbis egyelőre, mert a Toyotával közösen bejelentették, hogy a júniusban zajló Le Mans-i 24 órás verseny után elhagyja a mezőnyt és új kihívások után néz.
Alonso a spái forduló előtt elárulta, minden álmát felülmúlta a sportautós szereplése, kiemelte a Spában, Le Mans-ban, Silverstone-ban, Sebringben és Daytonában elért győzelmeit. A jövőjével kapcsolatban egyelőre várakozik, szerinte akkor tud nyitott lenni az új lehetőségekre, ha nem vállal feladatokat túl korán.
„Van 2-3 ötlet a fejemben, ezekről a következő néhány hónap során talán értesülni is fognak. Dolgozom még a terveken, folytatom a kalandot és a motorsportok különböző formáiban próbálok kiváló lenni” – idézte a Crash.net. Alonso májusban ismét szerencsét próbál az Indianapolis 500-on, és várhatóan elindul a 2020-as Dakar-ralin is, erre utal, hogy a Toyota szerint a csapatuk tagja marad.
A WEC-ben Alonsónak lényegében csak a Toyota másik autója ellen kellett küzdenie, hiszen a többiek jelentős hátrányban voltak hozzájuk képest, ettől függetlenül tagadta, hogy csak szórakozott volna.
„Ha csak mókáznék, teljesen más hozzáállással tenném, de nem így volt. Nyerni akartam, és az ember ilyenkor teljesen kilép a komfortzónájából – szögezte le. – Tanulmányozni kell egy csomó gombot, és a csapatok által követett különböző stratégiákat. Talán nem volt annyira mókás ez az egész, amennyire kívülről annak látszott.”
Alonso elsőszámú célja az volt, hogy megnyerje a Le Mans-i 24 órás versenyt, ez sikerült is neki. Bár a Toyota hatalmas fölényben volt, a márkatársuk ellen vívott küzdelemben Alonso remek etapjaira is szükség volt. Elárulta, nagy terhet jelent a számára, hogy mindenki versenyképes szereplést vár tőle. „Az a helyzet, hogy hihetetlenül magas szintű versenyképességre számítanak tőlem – mondta. –
Nem mehetek el Daytonába, hogy a 7. legyek, nem szerezhetek 2-3-5. helyet a WEC-ben. Akármelyik bajnokságban sem érhetek el 10. helyet a jövőben. A pole-ban kell lennem, nyernem kell, és a leggyorsabbnak kell lennem.”
„Ez nehéz, tudják? Talán a legnehezebb az egészben, és ezt az emberek kívülről nem látják, csak azt, hogy különböző autókat próbálgatok, de azt már elfelejtették, hogy a Forma-1-ben tavaly 21:0-t értem el” – utalt arra, hogy a 2018-as időmérőkön minden alkalommal gyorsabb volt akkori csapattársánál, Stoffel Vandoorne-nál.