Új arculatot kapott az amerikai Haas istálló az idei évre, az energiaitalt gyártó Rich Energy fekete-arany színösszeállításába öltözött. Többen eddig is gyanúsan méregették az új főszponzort – a termékeik csak szűk körben érhetőek el, és a pénzügyi jelentésekből nem derült ki, megengedhetik-e maguknak az F1-es szponzorációt – amely az első hivatalos fekete pontot is megkapta egy elvesztett per képében. Ezt a kerékpárokat gyártó Whyte Bikes indította ellene, mert állításuk szerint engedély nélkül lemásolta és használja a több mint egy évtizede kitalált szarvasagancsos logójukat.
A szellemi tulajdon védelméről indított ügyben márciusban, Londonban hallgatták meg a feleket, és kedden született meg az ítélet.
Ebben a bíró úgy látta, az alperes másolta a logót, ezért nem használhatja tovább, a sértett pedig jogosult a kártérítésre.
A Rich Energy vezérigazgatója, William Storey, valamint a logót 2015-ben megalkotó (lemásoló?) StaxoWeb képviselője, Sean Kelly tagadta a vádat. Azt mondták, körülnéztek az interneten, milyen agancsos minták vannak, de nem a Whyte Bikes logójára építettek. Elképzelhető, hogy fellebbezni fognak, noha Melissa Clarke bíró nem épp hízelgő szavai alapján nem biztos, hogy az sikeres lenne.
„Valószínűbbnek tartom azt, mint az ellenkezőjét, hogy Mr. Kelly és Mr. Storey hazudtak, és valójában ismerték a felperes termékét, valamint szándékosan, tudatosan lemásolták” – jelentette ki.
Egyiküket sem tartom hiteles vagy megbízható tanúnak, fokozott fenntartással kezelem az összes bizonyítékukat.
„Meggyőződésem, hogy Mr. Storey bizonyítékainak egy része valótlan és félrevezető, és hogy részt vett néhány dokumentum előállításában a per folyamán, amit a védekezéshez használtak.”
A Haas autóiról, felületeiről, ruházatáról tehát el kell tüntetni az agancsos mintát, de hogy pontosan miként változik a megjelenésük, arról egyelőre nem szolgált információval a csapat,
amely a barcelonai teszt második napján az ítélet ellenére változatlan festéssel lépett pályára.