Vágólapra másolva!
A múlt hétvégén használt gumiknál lágyabb keverékű abroncsokkal a pole-körnél gyengébb eredménnyel, de a Mercedes továbbra is a leggyorsabb volt a barcelonai teszt első napján.

Barcelonában maradt az F1-es mezőny az idei utolsó szezonközi tesztelés apropóján. A kétnapos tréning első felvonásán minden istálló részt vett, a Ferrari és a Racing Point két autóval is képviselte magát annak köszönhetően, hogy jelöletlen gumikat próbálgattak a Pirelli megbízásából a 2020-as előkészületek jegyében.

A pirellis autókat Sebastian Vettel és Sergio Pérez vezette, így istállóiknál Charles Leclerc és egy rutinos sportautó-versenyző, a csapat fejlesztőpilótája, Nick Yelloly kapott behívót. A Mercedesnél a Spanyol Nagydíj 2. helyezettje, Valtteri Bottas ült újra autóba, és diktálta a tempót a délelőtt folyamán Leclerc, valamint a McLarent hajszoló Carlos Sainz és a Red Bull pilótája, Pierre Gasly előtt.

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes AMG W10, Forma-1, Barcelona teszt
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action
action
action
action
action
action
action
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt

Ma az alsóházban is elsősorban a versenyzők kaptak szerepet, mindössze a Haas vetett be tesztpilótát Pietro Fittipaldi személyében, a Williams alkalmazta Nicholas Latifit, és az Alfa Romeo is beadta a derekát, ők a Ferrari pilótaakadémiájának tagját, Callum Ilottot fogadták. Ezt délután lehet, hogy megbánták, mert

a brit pilóta a 3-as kanyarban összetörte az autót, ezért piros zászlóval megszakították a tesztet.

„Természetesen úgy érzem, hogy csalódást okoztam a csapatnak – ismerte el Ilott, akit holnap Kimi Räikkönen vált, miután a csapat éjjel újjáépíti az autót. – A balesetig elég jól mentek a dolgok, élveztem a lehetőséget, és futottam a tervezett programot. A tempó és a tapadás terén hihetetlen a különbség az F2-es és az F1-es autó között, de rögtön otthon éreztem magam, és ütemesen javítottam a teljesítményemen. A 3-as kanyarban viszont elszálltam az autóval, nem igazán így képzeltem az első F1-es tesztnapom végét."

Délelőtt a Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak a C3-as gumival, ami a Spanyol Nagydíjon használt lágy keveréknek felel meg, de a legjobb, 1:16.625-ös eredménye jócskán elmaradt az időmérőn futott körrekordjától. Így is bő 7 tizedmásodpercet vert Leclerc-re, ezt azonban indokolta, hogy a Ferrari pilótája a C1-es gumival ment, ami a múlt hétvégén a kemény keverék volt.

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes AMG W10, Forma-1, Barcelona teszt
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action
action
action
action
action
action
action
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
action RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
RP1904 RP1904_M F1 Spain Test Testing Barcelona
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Callum Ilott, Alfa Romeo Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Barcelona teszt
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt

Sainz és Gasly a C2-essel futotta a leggyorsabb köröket a délelőtt során, kettejük között csak századok voltak, a balesete előtt ezt a gumit preferálta Ilott is. A bukás után a brit pilóta már nem tért vissza a pályára, de a csapat közleménye szerint nem sérült meg. Később Gasly is okozott egy piros zászlót, ő a célegyenesben állt meg, valószínűleg váltóhiba miatt, 55 perccel a leintés előtt.

„Mindig akadnak dolgok, amiket egy versenyhétvégén nem tudunk kipróbálni az autóval, ezért a spanyolországi tapasztalataink alapján különböző beállítás-koncepciókat elemeztünk, és azt gondoljuk, hogy ezek a szezon további részében segítenek majd nekünk, hogy általánosságban jobban teljesítsünk" – nyilatkozta Simon Rennie, a Red Bull szimulációs csoportvezetője.

Az élen a délután során sem történt változás, a köridő terén viszont igen.

Bottas C5-ös, tehát a második leglágyabb keverékkel 1:15.511-re gyorsult, ez azonban még mindig elmarad a pole-t érő 1:15.406-tól. Leclerc a 2. helyen maradt, a 3. helyre pedig Hülkenberg ugrott fel, 1:18.051-es köridővel. A Mercedes pilótája egyben a mezőny egyik legszorgalmasabb tagja is volt, 94 körét csak Gasly (101), Fittipaldi (98), Latifi (97) és Pérez (96) ment nála többet.

„Számos fejlesztés felkerült az autóra a karosszéria és az erőforrás terén is, ezeket remélhetőleg a következő néhány versenyen bevethetjük – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke. – Dolgoztunk a lágyabb gumikhoz való beállításokon is, mert ezekre lesz szükség Monacóban és Montrealban, valamint a hosszabb etapos tempónkon is."

Barcelona teszt, 1. napi eredmények Forrás: Pirelli
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!