Vágólapra másolva!
A fejlesztések ellenére sem oldódtak meg a Ferrari lassabb kanyarokban jelentkező gondjai, a Spanyol Nagydíj pénteki edzésnapja után Sebastian Vettel beismerte, hogy nem tartanak ott, ahol szeretnének.

Új aerodinamikai fejlesztéseket és új motort hozott a Ferrari a Spanyol Nagydíjra, ezek azonban egyelőre nem látszanak megoldani a vörösök legfőbb gondját, azt, hogy nem elég gyorsak a lassú kanyarokban. A pénteki szabadedzéseken is szembeötlő volt, hogy sem Sebastian Vettel, sem Charles Leclerc nem tudta tartani a tempót a Mercedesekkel a pálya harmadik szektorában. Vettel a tréning után beismerte, hogy továbbra is küszködnek, és még mindig nem érzi magát kényelmesen a Ferrariban annak ellenére sem, hogy a fejlesztések működni látszanak.

A lassú utolsó szektor nem ízlett a Ferrarinak - Galéria! Forrás: AFP/Lluis Gene

Hogy az új motor mennyit hozott a csapatnak, azt vélhetően csak szombaton fogjuk megtudni, noha

Vettel pozitívan nyilatkozott róla. A tempóval már kevésbé volt elégedett.

„Az aerodinamikát és a motort éintő fejlesztésekkel elégedettek lehetünk, de még csak péntek van, az erősorrend leghamarabb holnap fog kiderülni.

Minden fejlesztést felpakoltunk az autóra, az érzet szempontjából azonban más a történet, a valós képet mutatja, hogy ma nem mi voltunk a leggyorsabbak."

A vörösök eddig gyakorlatilag egyetlen versenyhétvégén, Bahreinben tudták erőből lenyomni a Mercedest, a többi futamon nem volt meg a tempójuk, és rendre a lassabb kanyarok fogtak ki rajtuk.

Vettel elárulta, hogy továbbra sincs megoldásuk a problémára.

„Nem most először történik meg az idén, hogy veszítünk a lassabb kanyarokban, ha könnyű lenne, már megoldottuk volna a gondunkat. Jelenleg is keményen dolgozunk és próbáljuk megérteni, hogy miért veszítünk az ilyen típusú kanyarokban olykor többet, mint más esetekben. Meglátjuk, hogy hol leszünk holnap. Nem igazán a kigyorsításon nincs meg a tapadás, inkább összességében. Nyilván a lassú kanyarok elég utálatosak tudnak lenni, ha nincs meg a kellő tapadás, sok időt lehet bennük veszíteni."

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Günther Steiner, Mattia Binotto, Frédéric Vasseur, Franz Tost, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Günther Steiner, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Zak Brown, Lando Norris, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj

Vettelre különösen jellemző volt eddig, hogy nem érezte magát jól az SF90-ben, legutóbb a téli teszteken volt elégedett az autójával, azóta nem.

Barcelonától azt remélte, hogy visszatér a februárban ugyanezen a pályán tapasztalt érzet, ez azonban nem történt meg.

„Az autóval előreléptünk teljesítmény szempontjából, az érzés az, amivel szenvedünk, amivel én szenvedek. Az első téli teszten nagyon jó volt az első benyomás, utána már nem annyira."

Charles Leclerc úgy érezte, hogy az autóban ott rejtőzik a potenciál, összességében pedig jó formában vannak, kicsit pozitívabb volt tehát, mint Vettel.

„Az új csomagunk megértésére koncentráltunk, minden tervezett tesztet elvégeztünk. Van még dolgunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, de ez normális, mikor egy autót először próbál ki új elemekkel az ember, úgyhogy ennek gyorsan meg kell történnie."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!