Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives during the first practice session at the Circuit de Catalunya on May 10, 2019 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
A fejlesztések ellenére sem oldódtak meg a Ferrari lassabb kanyarokban jelentkező gondjai, a Spanyol Nagydíj pénteki edzésnapja után Sebastian Vettel beismerte, hogy nem tartanak ott, ahol szeretnének.
Új aerodinamikai fejlesztéseket és új motort hozott a Ferrari a Spanyol Nagydíjra, ezek azonban egyelőre nem látszanak megoldani a vörösök legfőbb gondját, azt, hogy nem elég gyorsak a lassú kanyarokban. A pénteki szabadedzéseken is szembeötlő volt, hogy sem Sebastian Vettel, sem Charles Leclerc nem tudta tartani a tempót a Mercedesekkel a pálya harmadik szektorában. Vettel a tréning után beismerte, hogy továbbra is küszködnek, és még mindig nem érzi magát kényelmesen a Ferrariban annak ellenére sem, hogy a fejlesztések működni látszanak.
Hogy az új motor mennyit hozott a csapatnak, azt vélhetően csak szombaton fogjuk megtudni, noha
Vettel pozitívan nyilatkozott róla. A tempóval már kevésbé volt elégedett.
„Az aerodinamikát és a motort éintő fejlesztésekkel elégedettek lehetünk, de még csak péntek van, az erősorrend leghamarabb holnap fog kiderülni.
Azt mondanám, hogy még nem vagyunk ott, ahol lenni akarunk, különösen a lassabb kanyarokban, sok munka áll még előttünk, hogy készen álljunk az időmérőre és a futamra.
Minden fejlesztést felpakoltunk az autóra, az érzet szempontjából azonban más a történet, a valós képet mutatja, hogy ma nem mi voltunk a leggyorsabbak."
A vörösök eddig gyakorlatilag egyetlen versenyhétvégén, Bahreinben tudták erőből lenyomni a Mercedest, a többi futamon nem volt meg a tempójuk, és rendre a lassabb kanyarok fogtak ki rajtuk.
Vettel elárulta, hogy továbbra sincs megoldásuk a problémára.
„Nem most először történik meg az idén, hogy veszítünk a lassabb kanyarokban, ha könnyű lenne, már megoldottuk volna a gondunkat. Jelenleg is keményen dolgozunk és próbáljuk megérteni, hogy miért veszítünk az ilyen típusú kanyarokban olykor többet, mint más esetekben. Meglátjuk, hogy hol leszünk holnap. Nem igazán a kigyorsításon nincs meg a tapadás, inkább összességében. Nyilván a lassú kanyarok elég utálatosak tudnak lenni, ha nincs meg a kellő tapadás, sok időt lehet bennük veszíteni."
Galéria: A Spanyol Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/63
BARCELONA, SPAIN - MAY 10: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda leaves the garage during practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 10, 2019 in Barcelona, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z9SXN6D51W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vettelre különösen jellemző volt eddig, hogy nem érezte magát jól az SF90-ben, legutóbb a téli teszteken volt elégedett az autójával, azóta nem.
Barcelonától azt remélte, hogy visszatér a februárban ugyanezen a pályán tapasztalt érzet, ez azonban nem történt meg.
„Az autóval előreléptünk teljesítmény szempontjából, az érzés az, amivel szenvedünk, amivel én szenvedek. Az első téli teszten nagyon jó volt az első benyomás, utána már nem annyira."
Charles Leclerc úgy érezte, hogy az autóban ott rejtőzik a potenciál, összességében pedig jó formában vannak, kicsit pozitívabb volt tehát, mint Vettel.
„Az új csomagunk megértésére koncentráltunk, minden tervezett tesztet elvégeztünk. Van még dolgunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, de ez normális, mikor egy autót először próbál ki új elemekkel az ember, úgyhogy ennek gyorsan meg kell történnie."