Ferrari's German driver Sebastian Vettel looks on in the pits during the first practice session at the Circuit Paul Ricard in Le Castellet, southern France, on June 21, 2019, ahead of the Formula One Grand Prix de France. (Photo by CHRISTOPHE SIMON / AFP)
Vágólapra másolva!
A német pilóta korábbi csapatfőnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel nagy nyomás alatt versenyez, ezért is gyakoribbak a hibái.
Elúszni látszik az idei világbajnokság is a Ferrari és Sebastian Vettel számára, különösen azután, hogy a német pilóta a Francia Nagydíjon csak a 7. rajthelyet tudta megszerezni, majd mindössze az 5. helyig tudott felkapaszkodni a futamon. Vettel a szezon elején több vezetői hibát is elkövetett, és rosszul jött ki a Kanadai Nagydíjon kialakult vitás esetből is.
A Francia Nagydíj előtt a négyszeres világbajnok váratlanul és titokban feleségül vette gyermekei édesanyját, néhányan ebből is azt szűrték le, hogy Vettel távolodik a sportágtól és inkább a privát életét helyezi előtérbe. Korábbi csapatfőnöke, a Red Bullt irányító Christian Horner ezzel kapcsolatban nem akart állást foglalni, de szerinte elsősorban a környezeten múlik minden.
„Nálunk Sebastian olyan volt, mint egy metronóm, amikor egy nagydíj élén állt – mondta az AP-nek. – Ilyen helyzetben mindig erős volt – utalt arra, hogy Vettel megingott a Kanadai Nagydíjon, és a kicsúszása áttételesen a győzelembe került. – Nyilvánvalóan úgy tűnik, hogy manapság nagyobb nyomás alatt van, mert a vállán viszi a Ferrari reményeit – tette hozzá.
Vettel 2009 és 2014 között a Red Bull versenyzője volt, 2010 és 2013 között zsinórban négy világbajnoki címet nyert.
Fiatal versenyzőként többször is bírálták, mert balesetekbe keveredett, de a legjobb évei nagyrészt feledtették ezt, akkor elsősorban a Mark Webber elleni csörtéi jelezték, hogy nem megingathatatlan. 2014-ben nagyrészt technikai hibák miatt, de kikapott Daniel Ricciardótól, de közben eldöntötte, hogy a Ferrarihoz igazol, ahol gyerekkori álmát próbálja megvalósítani, és újabb vb-címet nyerne.
Vettel nagy lelkesedéssel érkezett a Ferrarihoz, 2015-ben, az építkezés évében rögtön három futamot is megnyert, 2016-ban azonban megtorpant a csapat fejlődése, és a Red Bull pilótáival többször is összetűzésbe keveredett. 2017-ben és 2018-ban Lewis Hamilton elsőszámú kihívója lett, de vezetői és technikai hibák miatt mindkétszer lemaradt a Mercedes mögött.
Sebastian a saját maga ura. A sporttörténelem rajongója, és mint mindenki más, ő is sokkal jobban szerepel, amikor élvezi, amit csinál
– mondta Horner. – A Red Bullnál töltött közös évek nagyon élvezetesek voltak. Még akkor is, amikor erős ellenfelek ellen vívtunk kemény csatákat, mindig volt tér a mókázásra. Megfelelő környezetet kell teremteni ahhoz, hogy a legjobbat kihozzuk az emberekből. Ez nagyon fontos” – tette hozzá a Ferrarira utalva, ahol megszokott az állandó eredménykényszer és az ebből is fakadó hibák.