SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 28: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 28, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZSKGGRC11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Red Bullnál komolyan felmerült annak a veszélye, hogy Max Verstappen elhagyhatja az istállót és a Mercedeshez szerződhet 2020-ra, Helmut Marko tanácsadó ugyanis megerősítette, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén a holland pilóta szabadon eligazolhat a szezon végén.
Nem újkeletű pletyka Max Verstappen Mercedeshez szerződése, legutóbb az idei Kínai Nagydíjon kellett cáfolnia a holland pilótának az ezt firtató kérdéseket, egészen pontosan azt tagadta, hogy ő és Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke telefonon szoktak beszélni. Azóta viszonylagos csend honolt a téma körül, az Osztrák Nagydíjon azonban ismét beindultak a spekulációk, miután
Helmut Marko Red Bull-tanácsadó az Auto Motor und Sportnak megerősítette, hogy Verstappen szerződésében szerepel kilépési záradék,
amelynek életbe lépése esetén a még mindig csak 21 éves pilóta jövőre szabadon másik csapathoz igazolhat.
Marko abba nem ment bele, hogy pontosan milyen feltételeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy a Red Bull elengedje Verstappent, ha ő menni akar. Az AMuS úgy tudja, hogy amennyiben a holland a világbajnoki pontverseny 3. helyénél rosszabb pozícióban áll a szezon egy bizonyos pontján, nem állhatnak a távozási szándékának útjába. A Marca kicsit más információk birtokában van,
a spanyol sportnapilap értesülései szerint Verstappen akkor mehet, ha legkésőbb a Magyar Nagydíjig egyetlen futamot sem nyer.
Akárhogy is, Marko nyilatkozata, amelyben a Hondát sürgeti a minél hamarabbi teljesítményugrásra, igencsak egybecseng a spekulációkkal.
A jövőben nagyobb kockázatvállalást szeretnénk a Hondától és reméljük, hogy növelni fogják a motorerőt
– nyilatkozta a tanácsadó, aki elismeri, hogy a japánok mindent megtesznek az idén, és nem is kritizálni szeretné őket. – A motor hihetetlenül megbízható, egyetlen hibánk sem volt eddig, a Honda mindent teljesített, amit megígért nekünk. Ugyanakkor a korábbi fejlesztésünk nem hozott akkora előrelépést, mint a Mercedesé és a Ferrarié."
Marko azt is kijelentette, hogy a jövőben még a megbízhatóságból is készek beáldozni, és egy erősebb motorral inkább rajtolnak a mezőny végéről, úgy legalább garantált az izgalmas verseny. A Marca szerint nem véletlen az osztrák tanácsadó türelmetlensége a Honda felé,
Marko ugyanis attól tart, hogy Verstappent akár már a következő szezonra elcsábíthatja a Mercedes,
ha nem teljesül a szerződésében foglalt feltétel, amely esetén ha akarna, sem mehetne máshova 2020-ra.
Maga az érintett a Kínai Nagydíj idején elhessegette a pletykákat arról, hogy kapcsolatban állna a Mercedes csapatfőnökével, az Osztrák Nagydíj előtt pedig leszögezte, hogy továbbra is a Hondával közös projektre koncentrál, mivel nagy potenciált lát benne, másfelől viszont
kijelentette, hogy nem szeretne 35-40 éves koráig az F1-ben versenyezni,
úgyhogy előbb-utóbb nem ártana elkezdenie nyerni és a vb-címért harcolni.
Valtteri Bottas szerződése az év végén lejár a Mercedesszel, Toto Wolff azonban ismét leszögezte, hogy elsőként házon belül tárgyalnak, azaz a finn, valamint a harmadik számú pilótaként a csapatnál levő Esteban Ocon elsőbbséget élvez.
Ugyanakkor naiv gondolat lenne azt feltételezni, hogy a Mercedes ne gondolna már a Lewis Hamilton visszavonulása utáni évekre, az pedig kijelenthető, hogy Verstappen a sebessége és a kora miatt is a topcsapatok bevásárlólistájának élén szerepel a jövőre nézve.
Az ötszörös világbajnoknak 2021 végéig szól a szerződés, egyelőre pedig valószínűleg ő maga sem tudja, hogy ezután is folytatni fogja-e a Forma-1-ben.