Az IndyCar az elmúlt egy hónapban az Indy 500-ról szólt, a Forma-1 kedvelőinek pedig Fernando Alonso és a McLaren kudarca miatt maradhat emlékezetes a legendás verseny 103. kiadása. F1-es vonatkozásban egyébként is a spanyol miatt kerül a legtöbbször a figyelem középpontjába az első számú észak-amerikai formaautós sorozat, noha több korábbi F1-es versenyző is rajthoz áll benne. Az egyikük a tavaly még az Alfa Romo Sauberrel a száguldó cirkuszban vitézkedő Marcus Ericsson, aki az elmúlt hétvégén első dobogós helyezését szerezte a tengerentúlon, a siker után pedig egy kedves történetet is megosztott.
A svédnek nem kezdődött valami fényesen az IndyCar-karrierje, a legutóbbi versenyhétvégéig a top tízbe is csak egyszer került be. Ez nem jelenti azonban azt, hogy az Arrow Schmidt Peterson Motorsports pilótája ne tudta volna felvenni a ritmust, saját elmondása szerint a tempója az év elejétől kezdve megvolt a jó eredményekhez, azok azonban valami miatt sosem jöttek össze.
Egészen a detroiti verseny második futamáig, amelyet a 22. helyről kezdett, mégis a másodikként intette le őt a kockás zászló.
„Azt tanultam meg az idén az IndyCarról, hogy nem számít, ha valaki gyors, az még nem garancia a jó eredményre.
Sok más sorozatban ha az embernek megvan a tempója, mindig a mezőny elejében találja magát ilyen-olyan okok miatt.
Itt azonban nagyon szoros a mezőny, az eleje és a vége között egy másodperc a különbség."
Ericsson 2014 és 2018 között versenyzett a Forma-1-ben a Caterhamnél majd a Saubernél, ezidő alatt pedig egyetlen egyszer sem állt dobogóra, a detroiti második hely tehát az első dobogós helyezése volt a 2013-as GP2-es szezon óta.
Mindezt ráadásul a helyszínről tekintette meg a Forma-1-es Alfa Romeo Racing 10 csapattagja, akik a Kanadai Nagydíj előtt úgy döntöttek, meglátogatják az istálló korábbi versenyzőjét,
jelenlegi harmadik számú pilótáját. „A srácok közül tízen eljöttek az Alfa Romeótól szurkolni nekem a hétvégén. Együtt dolgoztam velük az elmúlt években. A hétvégén Montreálban lesznek a csapattal, jó volt látni őket, némi szerencsét is hozhattak nekem" – lelkesedett a svéd.
A versenyt Ericcsson a remek vezetése mellett a csapat stratégiájának köszönhetően zárta a második helyen, három kiállást választott ugyanis a csapat, a második és a 17. körben teljes pályás sárga zászlós szakasz alatt hívták ki a versenyzőjüket, aki friss abroncsokon átvágott a mezőnyön, két kört vezetett is, mielőtt a 70 körös verseny 47. körében az utolsó cserét is megejtették. A vége előtt öt körrel piros zászlóval szakították félbe a futamot, az újraindítás után Ericssonnak ezért Will Power, Ryan Hunter-Reay és Alexander Rossi támadásaira is fel kellett készülnie, de nem ingott meg, és behozta az autót a második helyen.