Már az első visszajátszások során is sejteni lehetett, hogy Daniel Ricciardo nem fogja megúszni büntetés nélkül a Francia Nagydíj utolsó körében történteket, a kérdés csak az volt, hogy pontosan miért és milyen szankciót alkalmaznak majd nála a felügyelők. Az ausztrál pilóta végül kétszer 5 másodpercet kapott, azaz összesen 10 másodpercet adtak hozzá az idejéhez, amivel a hetedik helyről a 11. pozícióba esett vissza. A büntetéssel Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg, Lando Norris és Pierre Gasly lépett előre egy-egy helyet, utóbbi így annak ellenére pontot szerzett, hogy eredetileg a 11. helyen ért célba.
A büntetésekhez vezető egész eseménysorozatot az váltotta ki, hogy Lando Norris a verseny utolsó szakaszára komoly hidraulikai problémákkal szembesült, ezért a tempója rohamosan elkezdett lassulni, olyannyira, hogy Ricciardo az utolsó kör előtt utolérte őt. A Renault pilótája a Mistral egyenesben a DRS segítségével kívülről ment el a McLaren újonca mellett, a 8-as kanyart azonban nem tudta bevenni, négy kerékkel lecsúszott a bukótérbe, ahonnan visszatérve kitérő manőverre kényszerítette Norrist. Räikkönen ezt kihasználva mindkettejüket megelőzte, Ricciardo azonban a szélárnyék segítségével beakasztotta a vituális kampót az Alfa Romeo hátuljába, majd a pályáról ismét négy kerékkel letérve betuszkolta az autóját Räikkönen mellé, és visszaelőzte a finnt.
Ez a két, pár másodpercen belül végrehajtott manőver két külön, egyenként 5 másodperces büntetést ért neki.
Ricciardo az első 5 másodpercet azért kapta, amiért Sebastian Vettelt megbüntették Kanadában, a felügyelők indoklásában itt is az „elhagyta a pályát, ahová nem biztonságos módon tért vissza, ezzel egy másik versenyzőt lekényszerítve onnan" mondat szerepelt. A Räikkönen elleni vétségnél az indoklás a következő volt: „elhagyta a pályát, amivel tartós előnyre tett szert és így megelőzött egy másik autót."
Ricciardo valójában nem a pályán kívül előzött ugyanis, hiszen amikor elment az Alfa Romeo mellett, már nem volt négy kerékkel a fehér vonalon túl, a manővert azonban még a pályán kívül indította el.
Norris letereléséért kettő, a Räikkönen elleni előzésért egy büntetőpontot is kiosztottak neki.
Az ausztrál a verseny után a Sky Sportsnak úgy nyilatkozott, hogy „érdekli is meg nem is", hogy esetleg megbüntethetik, mert a versenytempója jó volt, egyre kényelmesebben érzi magát az autóban, de azért még nem annyira, mint a Red Bullban. Ezek után azért megjegyezte, hogy kicsit viccesnek tartja, hogy nem mutatták a csatát élőben a közvetítésben, miközben az volt az egyedüli párharc a pályán. A döntésre a Renault pilótája Twitteren csak annyit írt, hogy bár fennáll a veszélye, hogy kifakad ezt most inkább magában tartja, és reméli, hogy mindenki jól szórakozott.
Nem bántam meg semmit, legalább próbálkoztam. Inkább ez, mint hogy csak üljek a fenekemen.
Mindent megtettem, amit tudtam, hogy a pályán maradjak, az új aszfalttal azonban a fényes rész jól tapad, ami viszont mellette van olyan, mintha gumitörmeléken autóznánk. Örülök, hogy megpróbáltam, az utolsó kör volt, pozícióért ment a csata, az nem az én stílusom, hogy a konzervatív utat válasszam egy ilyen helyzetben" – tette hozzá. A döntéssel Ricciardo hat pontot bukott, a Renault viszont csak négyet, Nico Hülkenberg a kilencedikről a nyolcadik helyre lépve ugyanis kettő helyett négy pontot szerzett. Räikkönen négy helyett hat, Norris egy helyett kettő, Gasly nulla helyett egy pontnak örülhet.