Vágólapra másolva!
A német pilóta szerint a Ferrari szerelői mindent megtettek, hogy megjavítsák az időmérő során elromló autóját, de egyszerűen nem volt elég idejük. A csapatfőnök úgy véli, még nem lehet a Ferrari feljavulásáról beszélni.

Meglepetésre Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a Ferrari számára az Osztrák Nagydíjra, egy olyan pályán, ami a Ferrarinak általában mérsékelt sikereket hoz, bár az idei autójuknak papíron kedvezőbb a hosszú egyenesek és a kevés kanyar miatt. A Scuderia tagjainak öröme azonban nem lehet felhőtlen, mert Sebastian Vettel autója meghibásodott, így a Q3-ban nem tudott elindulni.

„Az autó lerobbant, nem tudtuk beindítani és kihajtani – mondta Vettel a Sky Sports műsorában. – A Q2 egy részéről is lemaradtunk, aztán az egész Q3-ról. Elég gyorsan eldöntöttük, hogy kicseréljük az alkatrészt, de ez nem olyan egyszerű, mert le kell bontani a karosszériát és hozzáférni is nehéz. A srácok minden tőlük telhetőt megtettek, de nem volt elég időnk.”

Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Bernie Ecclestone, Niki Lauda fotógaléria, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes

A Ferrarin a motor pneumatikus rendszere mondta fel a szolgálatot, Vettel ezért a 10. helyezett lett az időmérőn, de várhatóan a 9. helyről indulhat majd, miután az 5. helyezett Kevin Magnussen öthelyes rajtbüntetést kap. A német pilóta kijelentette, bosszantja a helyzet, de az autóban ülve nem sokat tehetett.

– összegzett. –Amennyire fáj ez, annyira jó látni, hogy a másik autó elérte a pole pozíciót, úgyhogy örülök a csapat sikerének, az én szempontomnak persze nem, de holnap jó napunk lesz, és jó versenyt futunk majd” – mondta, bár nem tette hozzá, hogy lágy gumikkal nehéz dolga lesz a középmezőnyből indulva.

Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Bernie Ecclestone, Niki Lauda fotógaléria, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes

A Ferrari a hétvégén ismét új alkatrészeket kezdett tesztelni, de Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem ezek számlájára írta az előrelépést, és óva intett attól, hogy a közvélemény a Scuderia tartós feltámadására számítson. Kijelentette, a teljesítményük „továbbra is nagyon pályafüggő”, ugyanakkor örült, hogy három verseny alatt a második pole pozíciójukat szerezték.

Leclerc az időmérő utáni sajtótájékoztatón elmondta, nehezére esett jó köröket összerakni a Q3-ban, ennek ellenére mindkét próbálkozásával a leggyorsabbnak bizonyult. „Egy kicsit változtattunk az autón az első Q3-as köröm előtt, tudtam, hogy ez az első szektort egy kicsit nehezebbé fogja tenni, valójában azonban nem volt annyira rossz” – árulta el.

Forma-1, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Bernie Ecclestone, Niki Lauda fotógaléria, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Mercedes

„Pénteken nem tűnt annyira rossznak a versenytempó a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest sem. Eléggé versenyképesek vagyunk ezen a hétvégén. A rajt nagyon fontos lesz, hosszú az egyenes az első kanyar után, ugyanakkor normális esetben elég gyorsak vagyunk az egyenesben, úgyhogy remélhetőleg meg tudjuk tartani az első helyet az első három kanyarban.”

Leclerc rajtját segíti majd, hogy a közvetlen ellenfeleivel ellentétben ő nem közepes, hanem lágy keverékű gumikon kezdi a futamot,

de ez később taktikai lépéshátrányt okozhat majd neki. A monacói pilóta a leintés után rögtön azt mondta, örül annak, hogy így döntöttek, és arra számított, hogy a magas hőmérsékletek miatt fontos szerep jut majd a gumikezelésnek.

„A legnagyobb gondunk az utóbbi futamokon a tapadás hiánya volt az első tengelyen” – mondta a sajtótájékoztatón. – Ezen a hétvégén a korábbiaktól eléggé eltérő filozófiát követtünk a beállításokkal, ez pedig egy kicsit jobbnak tűnik. Ez nem azt jelenti, hogy a következő futamokon nagyot fogunk előrelépni, de itt elég jól működött. Szerintem a legtöbb időt a második szektorban nyertük azzal, hogy az utóbbi futamokhoz képest jobban működésre bírtuk az autó elejét.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!