Meglepetésre Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a Ferrari számára az Osztrák Nagydíjra, egy olyan pályán, ami a Ferrarinak általában mérsékelt sikereket hoz, bár az idei autójuknak papíron kedvezőbb a hosszú egyenesek és a kevés kanyar miatt. A Scuderia tagjainak öröme azonban nem lehet felhőtlen, mert Sebastian Vettel autója meghibásodott, így a Q3-ban nem tudott elindulni.
„Az autó lerobbant, nem tudtuk beindítani és kihajtani – mondta Vettel a Sky Sports műsorában. – A Q2 egy részéről is lemaradtunk, aztán az egész Q3-ról. Elég gyorsan eldöntöttük, hogy kicseréljük az alkatrészt, de ez nem olyan egyszerű, mert le kell bontani a karosszériát és hozzáférni is nehéz. A srácok minden tőlük telhetőt megtettek, de nem volt elég időnk.”
A Ferrarin a motor pneumatikus rendszere mondta fel a szolgálatot, Vettel ezért a 10. helyezett lett az időmérőn, de várhatóan a 9. helyről indulhat majd, miután az 5. helyezett Kevin Magnussen öthelyes rajtbüntetést kap. A német pilóta kijelentette, bosszantja a helyzet, de az autóban ülve nem sokat tehetett.
Senki sem hibás, persze, rá kell jönnünk, mi történt, hogy ne fordulhasson elő újra
– összegzett. –Amennyire fáj ez, annyira jó látni, hogy a másik autó elérte a pole pozíciót, úgyhogy örülök a csapat sikerének, az én szempontomnak persze nem, de holnap jó napunk lesz, és jó versenyt futunk majd” – mondta, bár nem tette hozzá, hogy lágy gumikkal nehéz dolga lesz a középmezőnyből indulva.
A Ferrari a hétvégén ismét új alkatrészeket kezdett tesztelni, de Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem ezek számlájára írta az előrelépést, és óva intett attól, hogy a közvélemény a Scuderia tartós feltámadására számítson. Kijelentette, a teljesítményük „továbbra is nagyon pályafüggő”, ugyanakkor örült, hogy három verseny alatt a második pole pozíciójukat szerezték.
Kétségtelenül vegyesek az érzelmeink, kár Seb miatt, ő is nagyon jól szerepelt volna ma, de nem kétséges, hogy Charles nagyon jól dolgozik, jó teljesítményt nyújt.”
Leclerc az időmérő utáni sajtótájékoztatón elmondta, nehezére esett jó köröket összerakni a Q3-ban, ennek ellenére mindkét próbálkozásával a leggyorsabbnak bizonyult. „Egy kicsit változtattunk az autón az első Q3-as köröm előtt, tudtam, hogy ez az első szektort egy kicsit nehezebbé fogja tenni, valójában azonban nem volt annyira rossz” – árulta el.
„Pénteken nem tűnt annyira rossznak a versenytempó a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest sem. Eléggé versenyképesek vagyunk ezen a hétvégén. A rajt nagyon fontos lesz, hosszú az egyenes az első kanyar után, ugyanakkor normális esetben elég gyorsak vagyunk az egyenesben, úgyhogy remélhetőleg meg tudjuk tartani az első helyet az első három kanyarban.”
Leclerc rajtját segíti majd, hogy a közvetlen ellenfeleivel ellentétben ő nem közepes, hanem lágy keverékű gumikon kezdi a futamot,
de ez később taktikai lépéshátrányt okozhat majd neki. A monacói pilóta a leintés után rögtön azt mondta, örül annak, hogy így döntöttek, és arra számított, hogy a magas hőmérsékletek miatt fontos szerep jut majd a gumikezelésnek.
„A legnagyobb gondunk az utóbbi futamokon a tapadás hiánya volt az első tengelyen” – mondta a sajtótájékoztatón. – Ezen a hétvégén a korábbiaktól eléggé eltérő filozófiát követtünk a beállításokkal, ez pedig egy kicsit jobbnak tűnik. Ez nem azt jelenti, hogy a következő futamokon nagyot fogunk előrelépni, de itt elég jól működött. Szerintem a legtöbb időt a második szektorban nyertük azzal, hogy az utóbbi futamokhoz képest jobban működésre bírtuk az autó elejét.”