HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 26: Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 26, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes döntése boríthatja a dominót az idei F1-es pilótakeringőben, mert Bottas és Ocon sorsát is alapvetően meghatározhatja, ők pedig felborzolhatják a középmezőny felállásait is.
Bár még csak július végét írjuk, már hetek óta egyre több szóbeszéd indul az F1-es csapatok jövő évi pilótafelállásával kapcsolatban. Legtöbbször az alulteljesítő Pierre Gasly ülésével hoznak összefüggésbe esetleges jelölteket, köztük például Nico Hülkenberget, aki Hockenheimben azt mondta, arra számít, hogy marad a Renault-nál.
Felmerülhet változás a Mercedesnél is, mivel Valtteri Bottasnak nincs szerződése a 2020-as szezonra, és kopogtat az ajtón Esteban Ocon, a csapat tartalékpilótája is, akit tavaly Toto Wolff megpróbált kölcsönadni a Renault-nak és a McLarennek, de végül egyik istálló sem talált neki helyet, így kispadra került.
Wolff a Brit Nagydíjon azt mondta, Bottas tett egy lépést a szerződéshosszabbítás felé, de a Hockenheimringen már árnyalta a képet, és kijelentette, a nyári szünet előtt szeretnének a hátralévő két futamra összpontosítani, és augusztus során eldönteni, ki lesz majd Lewis Hamilton csapattársa a 2020-as szezontól.
Nekünk ez nem csak arról szól, hogy jó döntést hozzunk a következő évre nézve, hanem előre is tekintünk. Ezért megegyeztünk abban, hogy augusztusban döntünk, de ez nem azt jelenti, hogy ezt be is jelentjük.”
A Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, a teljesítményével Bottas és a háttérmunkájával Ocon is megérdemelné az ülést a Mercedesnél, és azt is érdekesnek nevezte, hogy egy Mercedes juniorpilóta vezethessen a gyári istállónál. Hozzátette, a döntésnél figyelembe veszik azt is, hogy Ocon jövője is biztosított legyen, akár olyan áron is, hogy a közeljövőre elveszítik a francia pilótát, ha Bottast választják.
A jelenlegi helyzetben a Mercedes alkupozíciója kiváló, hiszen Hamilton révén van egy nyerő pilótájuk, a másik autóba pedig szinte bárki örömmel beülne, ennek ellenére Wolff a Sky Sportsnak azt mondta: „Ez nem egy döntés, ami Valtteriről szól, hanem egy olyan, amit Valtterinek is meg kell hoznia. Ne felejtsük el, hogy jó teljesítményt nyújt, érdeklődnek iránta a piacon, úgyhogy
mindannyiunknak jó megoldásra kell jutnunk, és előre is kell tekintenünk, nem csak 2020-ra.”
Wolff hozzátette, hogy Bottas megtette azt az előrelépést, amit a tavalyi szezon után vártak tőle, és úgy vélte, a legtöbb időmérőn hozza Hamilton szintjét, a futamokon pedig elsősorban a gumik túlmelegedése miatt kerül hátrányba, de e téren is fejlődést tapasztalnak.
A középmezőny kivár
Bár nem mondták ki, valószínűleg a Mercedes döntésére vár több középcsapat is. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, ők csak a nyári szünet után hoznak döntést. Kevin Magnussent ez nem érinti, mert van szerződése 2020-ra, Romain Grosjean viszont egyelőre csak reménykedhet abban, hogy meghosszabbítják a mandátumát. A Radio Monte Carlo műsorában kijelentette:
Az első célom, hogy a Haasnál maradjak, a másik lehetőség az, hogy találjak egy másik jó csapatot, de a Haas a prioritás”
– nyilatkozta a francia pilóta, akit eltanácsolása esetén akár Ocon is válthat, de felmerülhet Sergio Pérez neve is, aki a vagyonos Carlos Slim támogatásával 2014 óta versenyez a mai Racing Pointnál. „A nyári szünet során döntök majd a jövőmről, de Carlosszal minden úgy van, ahogy eddig volt – mondta Pérez. – Boldogan támogat, bárhogy is döntök a jövőmről.”