A Haas versenyzői mondhatni nagyító alatt fognak versenyezni a Német Nagydíjon, Günther Steiner csapatfőnök ugyanis nem tette túl magát Romain Grosjean és Kevin Magnussen silverstone-i, kettős kiesést eredményező ütközésén, ezért a hockenheimi futam előtt is le fog ülni beszélni velük arról, hogy miként viselkedjenek. A francia pilótáról rengeteget pletykáltak a paddockban, sokan nem tartották elképzelhetetlennek, hogy már ettől a versenytől mást ültetnek a helyére, Grosjean azonban maradt, és a jelek szerint nem érintette mélyen az angliai blama.
Steiner rendkívül feldúlt és ideges volt a Brit Nagydíj után, nem is tartott hosszas megbeszélést pilótáival a helyszínen, mert szerinte olyan idegállapotban nem lett volna értelme. A csapatfőnöknek azóta volt ideje rágódni a történteken, de a jelek szerint még mindig nem tért teljesen napirendre afölött, hogy a két Haas rögtön a rajt után kiejtette egymást, miután kétszer is összeértek, az első miatt Grosjean, a második miatt Magnussen kapott defektet. „Normál esetben hamar túlteszem magam a dolgokon, de most nem tettem. Barcelona után világosan lefektettük, hogy mit ne tegyenek, de nem követték az instrukciókat, ami csalódástkeltő" – nyilatkozta Steiner Silverstone-ban.
A csapatfőnök azt mondta, úgy érzi, meg kell beszélniük újra a Silverstone-ban történteket a hockenheimi verseny előtt.
Grosjean elárulta, hogy lesz egy megbeszélésük vasárnap reggel, majd kiállt a saját és Magnussen vezetési stílusa mellett, mondván nem történt semmilyen „különösen rossz dolog" Angliában.
Nem vagyunk hülyék, el akarjuk kerülni, hogy összeütközzünk.
Mindig egymás mellett végzünk az időmérőn, így nagyobb a kockázata az ütközésnek, a középmezőnyben pedig nem mindig könnyű oda pozícionálni az autót, ahová az ember akarja. Sok dolog lehetett volna más Silverstone-ban. Kevin hozzáért a jobb hátsó kerekemhez a négyes kanyarból kifelé, amitől az defektes lett. Ezután az ötös kanyarba már nyilvánvalóan három kerékkel mentem be, leszorítottam, de nem is tudtam, hogy ott van, majd ő is defektet kapott. Dupla defekt két apró összeérés miatt."
Grosjean kiemelte, hogy olykor az apró összeérések sokkal nagyobb következményekkel járnak, mint egy komoly ütközés, szerinte ehhez elég megnézni Max Verstappen és Sebastian Vettel silverstone-i ütközését, amelynél a holland hatalmasat kapott, átrepült a kerékvetőn a kavicságyba, majd – noha sérült autóval – simán bejött a célba az ötödik helyen.
Ami a versenyzőik magatartása mellett még aggaszthatja az istállót, az nem más, mint az autójuk, pontosabban az egyik VF-19-es tempójának a hiánya. Silverstone-ban a csapat Grosjean esetében visszatért a szezon legelső futamán használt specifikációjú versenygéphez, hogy összehasonlítsa azt a Barcelona óta használt változattal. Ez az összehasonlítás végül nem történt meg teljes mértékben, a futamon ugyanis – bár mindketten visszaáltak még a defekt után – egyikük sem tett meg 100%-os autóval elég kört hozzá.
Hockenheimbe ezek után egy még újabb fejlesztést hozott a csapat, de azt csak Magnussen kapta meg, Grosjean maradt a szezonnyitón használt autónál, amivel a második szabadedzésen a hatodik helyen zárt 7 tizedre Charles Leclerc idejétől,
miközben a dán a franciától 1,3 másodpercre csak a 18. helyen végzett, a legújabb fejlesztés tehát elsőre még az eggyel korábbi verziónál is lassabbnak bizonyult, nemhogy a szezon elején használt változatnál.
„Elsőre nem igazán éreztem különbséget a barcelonai fejlesztéshez képest, nagyon nagy volt ma a különbség, az ember nem ezt akarja látni, amikor új fejlesztéseket hoz, hanem fejlődést szeretne elérni. Elsőre úgy tűnik, hogy ez nem jött össze, ugyanez volt a helyzet a barcelonai fejlesztéssel is" – nyilatkozta Magnussen. Eközben Grosjean ódákat zengett a szezon elején használt autóról,
meglepőnek és izgalmasnak nevezte, hogy ennyire gyors tudott lenni vele, a teljesítménye alapján pedig úgy érzi, a Q3-ra is lehet esélyük.
A francia pilóta elmondta, hogy a régi autó sokkal nagyobb magabiztosságot adni neki, a gyors kanyarokban remekül viselkedik, és bár az autó eleje nem olyan jó, ahogy a kanyar közepi alulkormányzottsággal is meg kell küzdenie, a kanyarbejáratokon kiválóan teljesít, miként a kigyorsításokon is.
Grosjean egyébként a jövőjét firtató újságírói kérdésekre válaszolva is kiemelte, hogy
elégedett az idei munkájával, mivel igaza volt, amikor azt mondta, hogy a szezon eleji autó jobb, mint amit Barcelonában bevetettek, nagyrészt emiatt is kezdték el összehasonlítani a kettőt Silverstone-ban.
A pénteki eredményeket nézve jogos lehet a kérdés, hogy miért nem kapja meg akkor Magnussen is a régi versenygépet. „Nem válthatok vissza az egyes specifikációra, akkor sem, ha szeretnék – nyilatkozta a dán, akivel a kevés alkatrész miatt nem tudja ezt megtenni egyelőre a csapat. – Másfelől az is fontos, hogy tanuljunk az új fejlesztésekről, mert olyan újításokat kell hoznunk, amelyek jobbá teszik a kocsit.
Amennyiben viszont akkora marad a különbség, mint pénteken, talán mindkét autó esetében vissza kellene váltanunk a szezon eleji változatra,
kihozni a legtöbbet a szezon hátralevő részéből és annyi pontot gyűjteni, amennyit csak tudunk."