Vágólapra másolva!
A Haas versenyzői vélhetően minden korábbinál jobban fognak ügyelni arra a Német Nagydíjon, hogy még véletlenül se érjenek össze, a csapatfőnökük ugyanis még most is bosszús a silverstone-i tettük miatt. A koccanással a hírek szerint az állását is veszélybe sodró Romain Grosjean azért megvédte saját, és csapattársa becsületét.

A Haas versenyzői mondhatni nagyító alatt fognak versenyezni a Német Nagydíjon, Günther Steiner csapatfőnök ugyanis nem tette túl magát Romain Grosjean és Kevin Magnussen silverstone-i, kettős kiesést eredményező ütközésén, ezért a hockenheimi futam előtt is le fog ülni beszélni velük arról, hogy miként viselkedjenek. A francia pilótáról rengeteget pletykáltak a paddockban, sokan nem tartották elképzelhetetlennek, hogy már ettől a versenytől mást ültetnek a helyére, Grosjean azonban maradt, és a jelek szerint nem érintette mélyen az angliai blama.

A két Haas második összeérése a Brit Nagydíjon Forrás: F1 TV

Steiner rendkívül feldúlt és ideges volt a Brit Nagydíj után, nem is tartott hosszas megbeszélést pilótáival a helyszínen, mert szerinte olyan idegállapotban nem lett volna értelme. A csapatfőnöknek azóta volt ideje rágódni a történteken, de a jelek szerint még mindig nem tért teljesen napirendre afölött, hogy a két Haas rögtön a rajt után kiejtette egymást, miután kétszer is összeértek, az első miatt Grosjean, a második miatt Magnussen kapott defektet. „Normál esetben hamar túlteszem magam a dolgokon, de most nem tettem. Barcelona után világosan lefektettük, hogy mit ne tegyenek, de nem követték az instrukciókat, ami csalódástkeltő" – nyilatkozta Steiner Silverstone-ban.

A csapatfőnök azt mondta, úgy érzi, meg kell beszélniük újra a Silverstone-ban történteket a hockenheimi verseny előtt.

Grosjean elárulta, hogy lesz egy megbeszélésük vasárnap reggel, majd kiállt a saját és Magnussen vezetési stílusa mellett, mondván nem történt semmilyen „különösen rossz dolog" Angliában.

Mindig egymás mellett végzünk az időmérőn, így nagyobb a kockázata az ütközésnek, a középmezőnyben pedig nem mindig könnyű oda pozícionálni az autót, ahová az ember akarja. Sok dolog lehetett volna más Silverstone-ban. Kevin hozzáért a jobb hátsó kerekemhez a négyes kanyarból kifelé, amitől az defektes lett. Ezután az ötös kanyarba már nyilvánvalóan három kerékkel mentem be, leszorítottam, de nem is tudtam, hogy ott van, majd ő is defektet kapott. Dupla defekt két apró összeérés miatt."

Grosjean nem érzi úgy, hogy kirívóan rossz dolgot tettek volna Silverstone-ban Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Sebastian Gollnow

Grosjean kiemelte, hogy olykor az apró összeérések sokkal nagyobb következményekkel járnak, mint egy komoly ütközés, szerinte ehhez elég megnézni Max Verstappen és Sebastian Vettel silverstone-i ütközését, amelynél a holland hatalmasat kapott, átrepült a kerékvetőn a kavicságyba, majd – noha sérült autóval – simán bejött a célba az ötödik helyen.

Ismét visszalépett a Haas

Ami a versenyzőik magatartása mellett még aggaszthatja az istállót, az nem más, mint az autójuk, pontosabban az egyik VF-19-es tempójának a hiánya. Silverstone-ban a csapat Grosjean esetében visszatért a szezon legelső futamán használt specifikációjú versenygéphez, hogy összehasonlítsa azt a Barcelona óta használt változattal. Ez az összehasonlítás végül nem történt meg teljes mértékben, a futamon ugyanis – bár mindketten visszaáltak még a defekt után – egyikük sem tett meg 100%-os autóval elég kört hozzá.

Hockenheimbe ezek után egy még újabb fejlesztést hozott a csapat, de azt csak Magnussen kapta meg, Grosjean maradt a szezonnyitón használt autónál, amivel a második szabadedzésen a hatodik helyen zárt 7 tizedre Charles Leclerc idejétől,

miközben a dán a franciától 1,3 másodpercre csak a 18. helyen végzett, a legújabb fejlesztés tehát elsőre még az eggyel korábbi verziónál is lassabbnak bizonyult, nemhogy a szezon elején használt változatnál.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj, flow-viz, zöld lámpa
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Lando Norris, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj, piros zászló
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj

„Elsőre nem igazán éreztem különbséget a barcelonai fejlesztéshez képest, nagyon nagy volt ma a különbség, az ember nem ezt akarja látni, amikor új fejlesztéseket hoz, hanem fejlődést szeretne elérni. Elsőre úgy tűnik, hogy ez nem jött össze, ugyanez volt a helyzet a barcelonai fejlesztéssel is" – nyilatkozta Magnussen. Eközben Grosjean ódákat zengett a szezon elején használt autóról,

meglepőnek és izgalmasnak nevezte, hogy ennyire gyors tudott lenni vele, a teljesítménye alapján pedig úgy érzi, a Q3-ra is lehet esélyük.

A francia pilóta elmondta, hogy a régi autó sokkal nagyobb magabiztosságot adni neki, a gyors kanyarokban remekül viselkedik, és bár az autó eleje nem olyan jó, ahogy a kanyar közepi alulkormányzottsággal is meg kell küzdenie, a kanyarbejáratokon kiválóan teljesít, miként a kigyorsításokon is.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj, flow-viz, zöld lámpa
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Lando Norris, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj, piros zászló
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj

Grosjean egyébként a jövőjét firtató újságírói kérdésekre válaszolva is kiemelte, hogy

elégedett az idei munkájával, mivel igaza volt, amikor azt mondta, hogy a szezon eleji autó jobb, mint amit Barcelonában bevetettek, nagyrészt emiatt is kezdték el összehasonlítani a kettőt Silverstone-ban.

A pénteki eredményeket nézve jogos lehet a kérdés, hogy miért nem kapja meg akkor Magnussen is a régi versenygépet. „Nem válthatok vissza az egyes specifikációra, akkor sem, ha szeretnék – nyilatkozta a dán, akivel a kevés alkatrész miatt nem tudja ezt megtenni egyelőre a csapat. – Másfelől az is fontos, hogy tanuljunk az új fejlesztésekről, mert olyan újításokat kell hoznunk, amelyek jobbá teszik a kocsit.

kihozni a legtöbbet a szezon hátralevő részéből és annyi pontot gyűjteni, amennyit csak tudunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!