A két Mercedes visszafogott tempóban, folyamatos hűtési problémáktól hátráltatva „cirkálta" végig a 71 körös Osztrák Nagydíjat, bármiféle eszköz nélkül ahhoz, hogy támadja az elöl haladókat, valamint védekezzen a hátulról érkezőkkel szemben. A verseny után Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is elmondta, hogy teljesen kiszolgáltatva érezte magát a pályán, előbbi még soha nem került ilyen nehéz helyzetbe a motor menedzselésével. Toto Wolff csapatfőnök szerint muszáj megoldást találniuk a hűtéssel kapcsolatos gondokra a soron következő futamok előtt.
A csapatnál már a futam előtt, a vasárnapra várt extrém meleg tudatában tisztában voltak vele, hogy nagyon nehéz dolguk lesz, a valós helyzet azonban rosszabb volt annál, mint amire számítottak.
Tudtuk, hogy ez az Achilles-sarkunk, ezt a problémát már a szezon eleje óta magunkkal hordoztuk
– nyilatkozta Toto Wolff a futam után. – Próbáltunk dolgozni rajta, hogy enyhítsük a teljesítmény-veszteséget, végül azonban nagyon fájdalmas volt nézni, hogy csak cirkálnak az autóink anélkül, hogy képesek lettek volna támadni vagy védekezni."
A csapatfőnök azért így is tudott pozitívumot találni a versenyükben.
„A pozitív oldalt nézve az autónknak megvolt a tempója. Nagyon letekerve használtuk a motort, 400 métereket vitorláztunk, szinte nem is adtak gázt az egyenes végén, és így is képesek voltunk jó köröket futni. Úgyhogy szerintem lett volna esélyünk harcolni a győzelemért, a hűtési gondok azonban korlátozták a lehetőségeinket."
Valtteri Bottas elmondta, hogy a vitorlázás (a pilóta a jóval a féktáv előtt elemeli részben a lábát a gázpedálról, hogy ezzel csökkentse a fordulatszámot) nagyon nehézzé tette a versenyét, mert
amikor egy lekörözött autót utolért, a kormányon egyből megsokasodtak a túlmelgedésre figyelmeztető jelzések,
valamint a futam előrehaladtával is egyre rosszabb lett a helyzet, ezért egyre jobban és jobban kellett spórolnia. „Tudtuk, hogy meleg lesz, de egy kicsit el is kalkuláltuk magunkat, ahogy szerintem a virtolázás mellett kiszámított köridők sem voltak teljesen helyesek, több időt veszítettünk vele, mint jósoltuk.
Számomra ez az eddigi legnehezebb versenyem volt az erőforrás és a különböző hőmérsékletek menedzselésének szempontjából, ennyit még sosem kellett foglalkoznom ezzel.
Amint egy bizonyos pontnál rosszabb lesz a helyzet, nagyon nehézzé válik a sok gázelvétellel és vitorlázással megtalálni a fékezési pontokat és következetes köröket futni. Újabb és újabb méterekkel korábban kellett elemelnünk a lábunkat a gázról."
Wolff azt is elismerte, hogy semmilyen biztonsági tartalékot nem hagytak maguknak arra az esetre, ha rosszabbra fordulna a helyzet, vagy valami miatt növelni kellett volna a tempón, ez volt a maximum, amit kihozhattak a versenyből. A csapatfőnök szerint sürgősen meg kell oldaniuk a hűtési gondjaikat, mert bár azon Ausztriában a legtöbb helyszínnél jelentősebb tengerszint feletti magasság sem segített,
a soron következő meleg versenyeken is gondban lehetnek.
„Nem kérdés, hogy nincs más alternatíva, mint megoldani a gondjainkat a hűtéssel a soron következő forró európai versenyekre, Hockenheimre és Budapestre. Reagálnunk kell, nincs más opció."