Vágólapra másolva!
Nem alakult jól Pierre Gasly első fél szezonja a Red Bull színeiben. A francia versenyző kevés kivételtől eltekintve alulteljesít, a legutóbbi versenyhétvégén ismét nullázott, ennek ellenére Helmut Marko cáfolta a pilóta menesztéséről szóló pletykákat.

Eddig elmarad a várakozásoktól Pierre Gasly a Red Bull színeiben. Az idény első tizenegy futamán a huszonhárom éves versenyzőnek nem sikerült felállnia a dobogóra, és rendszeresen lemarad csapattársa, Max Verstappen mögött. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója azonban leszögezte, a jelenlegi szezont biztosan ezzel a pilótafelállással fogják befejezni.

A vasárnapi Német Nagydíjon sem sikerült az áttörés Pierre Gaslynak. A Red Bull versenyzője ugyan negyedik helyen végzett az időmérő edzésen, ám másnap a rossz rajtját követően egyszer sem tudott visszazárkózni az élmezőnyre. Ráadásul az utolsó körökben fel is kellett adnia a versenyt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megvédte pilótáját.

Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Német Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Német Nagydíj, Alexander Albon
Forma-1, Német Nagydíj, Safety Car
Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, rajt
Forma-1, Német Nagydíj, rajt
Forma-1, Német Nagydíj, Nico Hülkenberg
Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, Sergio Pérez, tréler
Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Német Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Német Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Német Nagydíj, Alexander Albon, Toro Rosso
Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Német Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, baleset
Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Német Nagydíj
Forma-1, Német Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, Danyiil Kvjat, Sebastian Vettel, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Christian Horner, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, Német Nagydíj

„Voltak hullámhegyek- és völgyek egyaránt – mondta. – Az időmérőn nagyon jól ment, de az első bokszkiállása sajnos nagyon rosszul sikerült. Először a jobb hátsó kerékanya okozott gondot, utána pedig nem lehetett rögtön kiengedni a forgalom miatt" – magyarázta.

Horner kiemelte, hogy az utolsó biztonsági autós fázis után Gaslynak sikerült megelőznie Vettelt,

viszont a következő négy körből háromszor elrontotta az egyes kanyart, ami miatt többen megelőzték.

Az Albonnal való ütközést pedig bosszantónak titulálta. „Nagyon frusztráló volt, hiszen remek lehetőséget szalasztottunk el arra, hogy sok pontot hozzunk a Ferrarin – panaszkodott. – Több mint húsz ponttal csökkenthettük volna a különbséget, ehelyett csak hetet vagy nyolcat sikerült faragnunk."

A Red Bull jelenleg 44 ponttal van lemaradva az olasz istállótól, ez Gasly gyenge teljesítményének tudható be. A francia versenyző még nem végzett az első háromban, ráadásul több alkalommal is nullázott.

Horner szerint Gaslynak több pontot kell szereznie ahhoz, hogy a konstruktőri tabellán meg tudják előzni a Ferrarit.

„Csak akkor lehet esélyünk, ha mindkét autónkkal pontokat tudunk szerezni. A szezon második felére egyértelműen az a célunk, hogy csökkentsük a távolságot" – jelentette ki.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Német Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj, flow-viz, zöld lámpa
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Lando Norris, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Német Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Német Nagydíj, piros zászló
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj

Különösen nagy a kontraszt, ha Gasly eredménysorát összehasonlítjuk Verstappenével.

Míg a holland versenyző 162 ponttal és két futamgyőzelemmel áll, addig csapattársa mindössze 55 egységet gyűjtött, csupán 7-tel többet, mint Carlos Sainz.

Ráadásul a Toro Rossóval Danyiil Kvjat ismét jó formába került, és a Hockenheimringen a szerencse is mellé állt, így a 3. helyen zárhatta az emlékezetes futamot.

Ennek megfelelően fel is röppent a pletyka, miszerint az osztrák csapat szezon közben megválhat a francia pilótától. Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója nem volt elragadtatva Gasly németországi versenyétól, az Auto Motor und Sportnak azt mondta, bár a francia tempója nem volt rossz, „egyszerűen túl gyenge a kerék a kerék elleni csatákban”, az Albonnal történt ütközés pedig „teljesen szükségtelen” volt. Az tanácsadó azt azonban kategorikusan cáfolta, hogy veszélyben van Gasly helye.

– nyilatkozta az Autosportnak. Azonban azt is hozzátette, hogy a még mindig csak huszonöt éves orosz pilóta jó teljesítménye veszélyt jelenthet Gasly ülésére.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!