Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo finoman fogalmazva sem volt rózsás hangulatban a Magyar Nagydíj időmérője után, amiért már annak első szakaszában kiesett. A Renault ausztrál pilótája a sisakját sem kímélte.

Már Q1-ben véget ért az időmérő edzés Daniel Ricciardónak, ami annak tükrében is sovány teljesítmény, hogy a Renault egész hétvégén szenvedett, a Q3-ba pedig Nico Hülkenberg sem jutott be. Az ausztrál pilóta az első szakaszból azért vélhetően továbbjutott volna, ha nem találkozik össze Sergio Pérez Racing Pointjával az utolsó gyorskörére készülve. Ricciardo nem tartotta be az ilyenkor szokásos etikettet, kívülről bebújt a mexikói mellé az utolsó kanyarban, Pérez azonban nem hagyta magát, visszabújt a Renault mellé, amivel annyi is volt az ausztrál körének.

Forma-1, Fanzone, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, pályamunkások, olaj semlegesítő por, Unimog
Forma-1, pályamunkások, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Racing Point sisakok, Magyar Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Albon, Toro Rosso
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Russell, Williams
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Vettel, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Gasly, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Vettel, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Kubica, Williams
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Grosjean, Haas
Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Magyar Nagydíj, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Lewis Hamilton

Ricciardo azért befejezte a gyorskört, a továbbjutásról azonban 17 századdal lemaradt. Olyan dühös volt, hogy a levezető körében egy szót sem szólt a rádióba, majd a kötelező mérlegelésen is csak a fejét rázta, még az autóban. Ezután az interjúzóna felé vette az irányt, mivel a versenyzőknek ilyenkor kötelező a média rendelkezésére állni,

a frusztráció pedig még itt is látható volt rajta, a sisakját csak úgy lehajította a földre, mielőtt a kamerák elé állt.

Perc percre rá ért csak oda a fizioterapeutája, aki vélhetően arra számított, hogy Ricciardo azért visszatér a garázsba, ő azonban egyből a mérlegelés után kiugrott az autóból, azt a szerelők vitték vissza. Nem is csoda, hogy a többi Q1-es kiesőnél jóval hamarabb ért az interjúzónába. Ami a sisakot illeti, legfeljebb pár karcolás keletkezhetett rajta.

Ricciardo sisakja elhagyatottan hevert a földön, amíg gazdája interjút adott

Ami a pályán történteket illeti, a versenyzők között íratlan szabály, hogy a felvezető kör végén már nem előznek, libasorban igyekeznek elég helyet hagyni maguk előtt, hogy mindenki zavartalanul autózhasson a gyorskörén. Csakhogy nem mindig a legjobb a gyorkörre nézve, ha szó szerint épp csak meg nem állnak az utolsó kanyarokban ehhez,

Ricciardónak például a gumijai elkezdtek nagyon lehűlni, ezért választotta azt, hogy ő inkább megy,

megelőzte Romain Grosjeant és Pérezt is, utóbbin azonban csak ideiglenesen jutott át.

„Pérezzel kiszúrtunk egymással – füstölgött a Sky Sports kamerája előtt az ausztrál. – Az utolsó etap teljes felfordulás volt. Forgalomba kerültünk, pedig tudhattuk volna, mi fog történni az utolsó kanyarnál. Helyet kellett volna hagyni magam előtt, de nem tettem, miközben az utolsó kanyarnál mindenki vánszorgott.

és ettől csökken a gumihőmérséklet. Próbáltam előzni."

Az incidens

Ricciardo a Ziggo Sport riporterével közölte, „meg tudnék ölni valakit", mire a riporter visszakérdezett, hogy reméli, nem őt. „Nem, igazából senkit, csak azt, aki csúnyán néz rám" – közölte faarccal az ausztrál. Pérez természetesen más véleményen volt, ő azt nehezményezte, amit fentebb leírtunk, nevezetesen, hogy Ricciardo nem tartotta be a hallgatólagos megállapodást és előzgetésbe kezdett. „Próbáltam helyet csinálni magam előtt, ahogy mindenki” – ecsetelte Pérez.

Sajnos nagyon megközelítettem [Lando] Norrist, Daniel is nagyon közel volt hozzám. Nyomnom kellett a gázt az utolsó kanyarnál, mert különben túl közel lettem volna [Ricciardóhoz], így viszont Norrisra estem rá."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!