SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Sergio Perez of Mexico and Racing Point walks in the Paddock before practice for the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2019 in Spa, Belgium. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes és a Renault után a Racing Point is bejelentette jövő évi felállását, Sergio Pérez 2020-ban hetedik idényét kezdi a csapatnál. A Renault csapatfőnöke eközben tisztázta, hogy bár Esteban Ocon nem szakít teljesen a Mercedesszel, teljes mértékben a francia istálló pilótája lesz.
Újabb hely kelt el a 2020-as Forma-1-es mezőnyben, mivel azok után, hogy a Belga Nagydíj csütörtökjén véglegessé vált a Mercedes és a Renult jövő évi felállása, a Racing Point is bejelentette, hogy megtartja a mexikói Sergio Pérezt, a silverstone-i székhelyű istálló így szintén változatlan felállással vág neki a következő idénynek. Eközben az is kiderült, hogy Esteban Ocont továbbra is a Mercedes menedzseli, de ettől még teljes értékű Renault-pilóta lesz.
Pérez 2014-re szerződött az akkor még Force India néven működő alakulathoz, az idei tehát a hatodik szezonja, ezt pedig további három követheti,
a csapat ugyanis bejelentette, hogy 2022 végéig hosszabbított szerződést mexikói pilótájával. „
Már régóta ezekkel az emberekkel dolgozom együtt, mára ők a második családom, rengeteg sikert értünk el együtt, és ugyanolyan szenvedéllyel viszonyulunk a versenyzés iránt – állnak Pérez szavai a Racing Point közleményében. –
Meggyőző az irány, amelybe a csapat az utóbbi 12 hónapban tart, ez magabiztosságot ad a jövőre.
Úgy gondolom, hogy a java még hátravan, várom, hogy számos dobogós helyet ünnepelhessünk az elkövetkező években.”
Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke is méltatta Pérezt. „Az utóbbi hat évben végignéztük, ahogy nagyon komplett versenyzővé vált, kiváló az időmérős tempója és kivételes a versenyeken mutatott teljesítménye. Hisz a hosszú távú projektünkben, értékes folytonosságot ad nekünk, hogy 2022 végéig elkötelezte magát. Ahogy a csapat növekszik, fontos, hogy ilyen tapasztalt pilótája legyen, különösen a 2021-es új szabályok miatt.”
Esteban Ocon Renault-hoz szerződésével kapcsolatban egy kérdés még nem volt tisztázott, nevezetesen az, hogy a 22 esztendős francia pilóta marad-e a Mercedes kötelékében, és csak kölcsönbe megy a franciákhoz, vagy mostantól teljes mértékben a Renault rendelkezik vele. Az érintettek most megerősítették, hogy előbbi a helyzet, Ocont továbbra is a Mercedes menedzseli, viszont bekerült a szerződésébe, hogy 2022 előtt nem hívhatja vissza.
Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója elmondta, hogy Ocon 2020-tól minden tekintetben az ő versenyzőjük lesz, és nem csak kölcsönbe érkezik,
ahogyan Carlos Sainz esetében volt 2017-ben, aki a Red Bull pilótájaként vezetett a sárga-feketéknek. „Renault-versenyző, ez tiszta” – szögezte le Abiteboul.
A velünk kötött szerződése idejére a Mercedesnek nincs joga rendelkezni vele, az apró különbség az, hogy a menedzselését végző cég történetesen egy másik csapat, a Mercedes.
Ez a szituáció némileg különbözik attól, amiben Carlosszal voltunk tavaly, ő kölcsönben volt, nem volt szerződésünk a Red Bull-lal, Ocon azonban teljeskörű Renault-pilóta lesz."
Nico Hülkenberg nem neheztel a Renault-ra, amiért lecserélik, elmondta, hogy mindig nagyon nyitott és őszinte volt a kapcsolata a csapattal, és megérti az okokat a döntés mögött. A német megerősítette azt is, hogy tárgyalásban van legalább egy másik istállóval (vélhetően a Haasszal), valamint
felvetette, hogy Ocon többek között azért is kaphatta meg az ülését, mert francia. Abiteboul ezt kategorikusan cáfolta.
„A nemzetiségébe nem látnék bele túl sokat – nyilatkozta pilótája nyilatkozatára reagálva. – Természetesen pluszt jelent, egy bónusz, de nem játszott szerepet a döntésben, mivel ha így lenne, az azt jelentené, hogy más tényezőket vettünk figyelembe Estebannál, mint korábban másnál. Ez nem lenne fair Estebannal szemben, ahogyan Nicóval és a Renault menedzsmentjével szemben sem."
Alain Prost, a franciák tanácsadója elárulta, hogy nem egyeztek az elképzeléseik Hülkenberggel a jövőt illetően azelőtt sem, hogy Ocont választották. Köztudott, hogy a német versenyzőnek nincs menedzsere, maga intézi a szerződésével kapcsolatos ügyeket.
Tárgyaltunk Nicóval, ő olyasvalaki, akit nagyra értékelünk, de kétéves szerződést akart, mi azonban egy évest, opcióval további egy szezonra
– nyilatkozta a Canal Plusnak.
„Anélkül, hogy részletekbe mennék, hihetetlen munkát végzett a csapatnak, de három év után természetesen helyesen látta, hogy a kasztnival nem értünk el valami nagy előrelépést – nyilatkozta Prost. – Szerintem szükségünk volt valakire, akivel hosszabb távra tekinthetünk előre és frissességet, lelkesedést hoz. Természetesen Nicóban is megvan ez, de Esteban a Mercedesnél töltött idejével, a fiatalságával olyan dinamizmust hoz, amire ma szüksége van a csapatnak."
Grosjean és Hülkenberg harcol a Haas üléséért
Hülkenbergnek az F1-ben maradásra a Haasnál lehet a legjobb esélye, Günther Steiner csapatfőnök ugyanis még Ocon renault-s szerződésének bejelentése előtt elárulta, hogy Kevin Magnussen helye biztos a csapatban jövőre is, a másik ülésre Romain Grosjean mellett Nico Hülkenberg és Ocon az esélyes.
A Haas franciája ezzel együtt úgy véli, hogy a csütörtöki történések nincsenek hatással a jövőjére.
„Nyilván a pilóták jönnek-mennek a versenyzői piacon, ez jó Estebannak, de mi már tudtuk, hogy ez fog történni, a francia sajtó már hétfőn vagy kedden bejelentette. Nem igazán változtat semmin, csak több pletykát és szórakozást ad az újságíróknak."
Grosjean elismerte, hogy a nyáron nem tárgyalt a Haasszal. „A következő két hét kulcsfontosságú lesz. Már csak pár csapatnál van kiadó hely, az egyik itt. Mindenkiről pletykálni fognak, talán még Jacques Villeneuve-ről is.
Nem hiszem, hogy a csapat már meghozta a döntést, meglátjuk"
– nyilatkozta a francia, aki tudja, hogy folyamatosan jól kell teljesíteni az F1-ben, szerinte nem számít, hogy kinek van szerződése és kinek nincs, bárkit el lehet mozdítani a helyéről.
Steiner azt nyilatkozta az FIA pénteki sajtótájékoztatóján, hogy
két-három héten belül várható döntés, mert mindenkinek jó, ha minél előbb tisztázódik a jövője.
„Ha Romain marad, jó ha minél előbb tudja, hogy ne kelljen aggódnia, ha Nico érkezik, akkor jó, ha másoknak esélyt adunk arra, hogy körbenézzenek és meghozzák a maguk döntéseit. A célunk, hogy a következő hetekben döntsünk" – mondta a csapatfőnök.
Grosjean elmondta, hogy a Forma-1-ben maradásra is vannak opciói, de más kategóriákban is, szívesen visszatérne például Le Mans-ba, versenyzene a Formula E-ben, az IndyCarban viszont nem, mert fél az oválpályáktól.