Mercedes: Tartozunk Bottasnak, amiért nem előzte meg Hamiltont

Forma-1, Szingapúri Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP wipes his face on the grid before the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2019 in Singapore. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas ösztöneivel teljes mértékben szembement a Mercedes azon kérése a Szingapúri Nagydíjon, hogy a finn pilóta menjen lassabban annál, ahogy tud, mert különben ő és Alex Albon is megelőzi Lewis Hamiltont. Toto Wolff hálás Bottasnak, akinek engedelmessége nélkül a csapat kevesebb pontot szerzett volna.

Felejthetőre sikerült a Mercedes Szingapúri Nagydíja, különösen az ötödik helyen végző Valtteri Bottasé, aki ennél előrébb is zárhatott volna, ha nem kell tartania magát a csapaton belüli szabályokhoz. A finn pilóta előbb cserélt kereket, mint az addigra már Charles Leclerc bokszkiállása miatt az élen haladó Lewis Hamilton, mégsem használhatta ki a friss gumi jelentette előnyt, mert azzal csapattársa két helyet is veszített volna. Toto Wolff szerint jönnek eggyel Bottasnak.

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Utólag nézve világos, hogy a Mercedes rossz lóra tett a stratégiájával, és mással kellett volna próbálkoznia ahelyett, hogy minél tovább kint tartja az első helyen Lewis Hamiltont.

Ennek a taktikának volt még egy hátulütője, mégpedig az, hogy vissza kellett fogniuk Bottast, hogy Hamilton ne a finn és a red bullos Alex Albon mögé térjen vissza a kerékcsere után.

Toto Wolff tudja, hogy a továbbra is a világbajnoki címre hajtó Bottas engedelmességének köszönhetik, hogy egyáltalán a negyedik-ötödik helyen végezhettek. „Az elévágás erősebb volt, mint bárki gondolta, nem hiszem, hogy a Ferrari meg akarta cserélni a versenyzőit a bokszkiállásnál azzal, hogy Sebastiant hívja ki elsőnek – utalt a vörösök sokak által megkérdőjelezett húzására. – Lewis-zal kockáztattuk a pozíciónkat azzal, hogy kint tartjuk a győzelem megszerzésének érdekében. Ezért fogtuk vissza Valtterit, hogy tartsa maga mögött Albont.

úgyhogy ezért az eredményért tartozunk neki."

Forma-1, Szingapúri Nagydíj kerékvető
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Valtteri Bottas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj
Forma-1, Szingapúri Nagydíj dobogó

Bottas helyzete némiképp Leclerc-éhez hasonló, ő is elfogadta, hogy a csapat érdekeit kellett szem előtt tartania. A finn haladt hátrébb a két autó közül az első cserénél, ilyenkor pedig az elöl haladó élvez előnyt, akkor is, ha úgy dönt, hogy később cserél a másik autónál.

A finn ezzel együtt elismerte, hogy nem volt könnyű elnyomnia magában az ösztönös reakciókat és nem rámenni a végül Hamilton által megszerzett negyedik helyre.

„Ha nyomtam volna neki és elévágok, akkor Albon is megtette volna ugyanezt, úgyhogy teljes mértékben látom az értelmét a dolognak, és tudom, hogy ő is megtenné ezt fordított esetben – nyilatkozta Bottas. – Biztosra fogok menni, hogy fordított helyzetben is ez történjen, és bízom benne, hogy ez is fog.

Úgy tűnik, hogy ennek semmi értelme. Ugyanakkor ez a szabály már régóta le van fektetve csapaton belül, mióta én itt vagyok, ez mindig így volt. Ez nem Lewisért van, oda-vissza működik."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!