Büntetést kapott a Szingapúri Nagydíj leintése után a 10. helyen célba érő Antonio Giovinazzi, mivel a sportfelügyelők szerint túlságosan közel ment az egyik, műszaki mentést végző munkagéphez. Az olasz pilóta akkor helyezkedett rosszul, amikor George Russell autóját próbálták kiemelni a pályáról, miután Romain Grosjean nekilökte őt a falnak.
A pilótákat arra utasították, hogy a 8-as kanyarnál maradjanak a pálya jobb oldalán, mert sportbírók és egy munkagép is dolgozott a helyszínen, miközben dupla sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben. A sportfelügyelők elfogadták, hogy Giovinazzi tartotta az előírt szintidőt, de „talán nem vette figyelembe, hogy a munkagép is mozog”, ezért veszélyt okozott a pályabírók számára.
Az Alfa Romeo versenyzője 10 másodperces időbüntetést kapott, de még így is a 11. helyezett Grosjean előtt rangsorolták őt. A francia pilóta idézte elő az egész helyzetet azzal, hogy Russellt kiejtette a versenyből. A brit pilóta a baleset után elmondta, nem fogadja el a Haas-pilóta védekezését.
Azt mondta, hogy nem hagytam neki elég helyet, és már azelőtt a falhoz szorult, hogy nekem jött. Nos, sajnos abszolút nem ez a helyzet, volt egy órám megnézni a videofelvételt
– mondta a Williams versenyzője. – Kár, hogy ez tönkretette a versenyemet, az övét viszont nem. Talán ezért is nem érzi, hogy ő a hibás. Ha ugyanez az eset újra előfordulna, akkor sem csinálnék másként semmit” – szögezte le az újonc, akivel a sportfelügyelők nem értettek egyet teljesen, mert megállapították, hogy egyik versenyző sem okolható az ütközés miatt.
Russell azonban kiállt az igaza mellett. Szerinte Grosjeannak joga volt beszúrni mellé, egymás mellett is haladtak, de szerinte a kanyarból kifelé már ő volt előrébb fél-háromnegyed autóhossznyival.
„Ezen a ponton a belül lévő srácnak már joga van elfoglalni az ideális ívet, és a kívül haladónak fel kell adnia azt a kanyart. Nem is tudom, mit akart csinálni, mert ha kicsit elszántabb lett volna, akkor sem tudott volna előzni.”