SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 29: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 and Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 battle for position at the start during the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 29, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Eltérő utat járt a Mercedes és a Ferrari az idei fejlesztéseivel, míg a vörösök előrehozták a 2020-ra szánt újításokat, a Mercedes a nyári szünet óta visszavett a tempóból, Toto Wolff csapatfőnök szerint többek között emiatt is értek el a vártnál gyengébb eredményeket.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke amondó, hogy bármilyen változtatást eszközölnek az idei autón, abból 2020-ban is profitálhatnak, ezért a Szingapúrban bevetett átfogó fejlesztési csomagot valójában a jövő évről hozták előre. A Mercedes ezzel szemben teljesen más koncepcióval készül a következő idényre: Toto Wolff elárulta, ők már gyakorlatilag teljes mértékben 2020-ra koncentrálnak, ami az utóbbi futamokon tapasztalt visszaesést is megmagyarázza.
A szezon első 12 futamából 10 alkalommal a Mercedes végzett az élen, és a maradék 2 versenyen sem a Ferrari diadalmaskodott. A nyári szünet után viszont az olasz csapat 4 rajtelsőséget szerzett, amit 3-szor sikerült is győzelemre váltaniuk. Az igazi meglepetést a szingapúri és szocsi teljesítményük okozta, ami nagy részben az új ejlesztési csomagnak volt köszönhető.
Binotto korábban kijelentette, idén már nem érkezik komoly változtatás, nemrég pedig úgy nyilatkozott, hogy a szezon végi fejlesztések nem csupán a hátralévő hétvégéket, hanem a 2020-as erőviszonyokat is befolyásolhatják, mivel ezt a jövő évi szabályok lehetővé teszik.
„Természetesen óriási jelentősége van, hogy nem lesz nagy változás a mostani szezonhoz képest – nyilatkozta az Autosportnak.
Emiatt bárhogyan módosítjuk az idei autót, az mindenképpen meghatározza a következő idényt is.
Nem pusztán a rövidtávú eredmények miatt fektetünk továbbra is nagy hangsúlyt a 2019-es kocsira, hanem ebből 2020-ban is szeretnének hasznot húzni.”
Binotto azt is elárulta, hogy a szingapúri aerodinamikai csomagot valójában a jövő évre tervezték.
A svájci szakember hozzátette, a többi csapat most minden bizonnyal őket másolja, ezért a következő szezon elején már egy továbbfejlesztett verzióval kell előállniuk.
„Jelenleg a többiek másolják a mi első szárnyunkat és nem fordítva – szögezte le. – Emiatt úgy gondolom, hogy a 2020-as autó egy javított változata lesz az ideinek.”
A Mercedes már leállt a fejlesztésekkel
Toto Wolff szerint a Ferrari formajavulása mellett a Mercedes visszaesése is szerepet játszott az elmúlt futamok alakulásában. A csapatfőnök megerősítette, hogy egy ideje már a következő idényre összpontosítanak, ezért nem érkeztek nagyobb fejlesztések a W10-esre.
„Egyfelől a Ferrari kiválóan működött Szingapúrban és Szocsiban, és könnyen lehet, hogy az egyenesekben még tovább fognak gyorsulni – vélekedett. – Másrészt viszont
mi régóta nem hajtottunk végre módosításokat a kocsin, és valószínűleg nem is kezeltünk mindent megfelelő módon.
Emellett szerencsénk sem volt, az elmúlt néhány futamból párat megnyerhettünk volna. Ez a rossz szerencse fordult jóra Szocsiban.”
Wolff hozzátette, a fejlesztések leállítása a tervezett módon zajlott. A csapat már a 2020-as autóra koncentrál.
„Minden a tervek szerint alakult – szögezte le. – Muszáj hatékonyan csoportosítani az erőforrásainkat és a jövő évi autóra fókuszálnunk. Szuzukában ki fogunk próbálni egy apróságot, de nem fogunk akkorát előrelépni, mint ahogyan azt nyárig tettük.”