Átvilágítja a Renault működését a cég megbízott vezérigazgatója Clotilde Delbos, és ennek részeként áttekinti az F1-es szereplés létjogosultságát is. Erre az autógyár üzleti eredményei miatt van szükség, de Cyril Abiteboul reméli, hogy a 2021-es szezontól érvényes szerződésajánlat meggyőzi majd a menedzsmentet, és folytathatják a versenyzést az F1-ben.
Abiteboul elmondta, amíg az átvilágítás nem zárul le, nem jelentheti ki, hogy a csapat az F1 tagja marad, de optimistán tekint a jövőbe. „Ha minden jobb lesz, mint most, akkor nem látom, miért jutnánk más álláspontra, mint 2015-ben. A piac valóban megváltozott, a sporteredmények olyanok, amilyenek. A legfontosabb, hogy meggyőződéssel várhatunk-e jó eredményeket észszerű áron.”
„Az a véleményem, hogy a 2021-es lépések a megfelelő irányba tartanak ahhoz, hogy a felmerülő kérdésekre pozitív válaszokat adjunk” – mondta a francia szakember, ami lényegében igent jelent.
A Renault 2015-ben vásárolta vissza a korábbi gyári csapatának 90%-át a luxemburgi Genii-től, azóta modernizálták az infrastruktúrát és sztárfizetésért leigazolták Daniel Ricciardót is, de az idén már a tavalyi 4. helyet sem valószínű, hogy meg tudják ismételni.
A visszatérés egyik oka, hogy önálló konstruktőrként jogdíjakhoz jutnak az F1 menedzsmentjétől (erre pusztán motorszállítóként nem voltak jogosultak), de a részben állami kézben lévő autógyártó így sem biztosít akkora költségvetést a csapatnak, amiből a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull gazdálkodik. 2021-től viszont bevezetik a költségplatfont, és új technikai szabályok is életbe lépnek.
Az F1 jogtulajdonosa és csapatok lényegében megállapodtak, még az FIA Motorsport Világtanácsa részéről várnak megerősítést.
„A szerződéstervezetet a múlt hét végén kaptuk meg a stratégiai munkacsoport ülése után – utalt az ajánlatra, amit az F1 menedzsmentje kínál azért, hogy a csapatokat a mezőnyben tartsa 2021-től. – Tanulmányozzuk a szerződést, arra számítunk, hogy ez eltart néhány hétig vagy hónapig. Ez egy bonyolult szerződés, majd meglátjuk, hogy alakul.”
Abiteboul szerint jobb feltételeket kínálnak a csapatnak a jelenlegieknél, ezért nincs oka azt feltételezni, hogy az anyacég elutasítja majd az ajánlatot, „de amíg nincs elfogadva, addig nincs elfogadva” – összegzett, és megjegyezte, hogy Delbos is az igazgatótanács tagja volt, amikor a visszatérés mellett döntöttek.
Az anyavállalat belső auditja lényegében egyszerre kezdődött a Japán Nagydíjjal, amely után a Racing Point óvást nyújtott be a Renault autói ellen, és az FIA végül kizárta a csapat pilótáit a szuzukai futamról egy legalább 2015 óta használt fékerő-elosztó miatt, ami a technikai szabályzatnak megfelelt, de a sportszabályzatot megsértette. Abiteboul elismerte, ez „nem jött jól.”
„Viszont, azt is gondolom, hogy ez eltörpül a számos hír között, ami napjainkban történik a világban, az autóiparban, az F1 közegében. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem fellebbezünk, mert magunk mögött akartuk ezt hagyni, és menni tovább. A Racing Point és a Renault szuzukai ügye nem fogja befolyásolni a Renault hosszútávú stratégiáját a sportágban.”
„Már 42 éve részt veszünk ebben a sportágban, és hisszük, hogy ez a marketing terén hozzátesz a márkához, segít bemutatni a technológiát. Ugyanakkor, egyre nehezebb innovatív megoldásokat fejleszteni az F1-ben, és hasznosítani azokat. Ez lényeges, lehet, hogy technológiai szempontból ez már nem hasznos nekünk.”