A Mexikói Nagydíjra sem csitultak el a Renault Japán Nagydíjról történt kizárásának utózöngéi. A franciák kettős pontszerzését azért annulálta az FIA, mert az autóik fékerőelosztó-rendszere nem felelt meg a sportszabályzat 27.1-es cikkelyének, amely azt rögzíti, hogy a versenyzőnek egyedül, segítség nélkül kell vezetnie az autóját. A Renault nem értett egyet a kizárással, de nem fellebbezett a döntés ellen, amelyhez a Racing Point szuzukai óvása vezetett. Joggal merült fel a kérdés, hogy miként jött rá a trükkre a silverstone-i csapat, és miért pont most óvta meg a rendszert az év eleje óta működtető franciákat.
Egyes bokszutcai pletykák szerint a Renault már a 2015-ös Belga Nagydíj óta (akkor még Lotusként) a mostani fékerőelosztás-állító rendszerrel megy, az év eleje óta azonban biztosan használja a berendezést, annak működése ugyanis már a szezon előtt, Barcelonában forgatott promóciós videóban jól látszik a Daniel Ricciardóra szerelt sisakkamerán.
A Racing Point azonban nem ez alapján szúrta ki azt, hanem egy volt Renault-alkalmazott hívta fel rá a csapat figyelmét,
Otmar Szafnauer csapatfőnök nyilatkozata alapján azonban nem azért, hogy támadási felületet adjon volt munkaadója ellen.
Nem akartunk óvni a Renault ellen, egyszerűen csak akartunk mi is egy olyan rendszert, mint az övék.
Írtunk az FIA-nak, mire ők kategorikusan kijelentették, hogy nem csinálhatunk ilyet. – részletezte Szafnauer a Sky Sportsnak, hogy miért döntöttek végül az óvás mellett. – Arra számítottunk az óvással, hogy az FIA nekünk is megengedi majd, végül azonban nem ez történt."
A csapatfőnök azt is felfedte, hogy a Racing Point a Brit Nagydíjon történtek után kezdett el foglalkozni a fékerőelosztást szabályozó rendszerrel. Sergio Pérez a futamon nekiment Nico Hülkenbergnek, utólag pedig kiderült, hogy a fékerő kapcsolójával akadt gondja.
„Mechanikai hiba történt a kapcsolóval, amikor a Safety Car alatt Sergio teljesen előre állította a fékerőt, hogy melegen tartsa a gumikat, majd nem tudta visszaállítani, végül pedig nekirohant Hülkenbergnek.
Elkezdtük kutatni, hogy miként tehetnénk strapabíróbbá a kapcsolót, majd rájöttünk, hogy a Renault-nak van egy automatikus rendszere, amilyet mi is szeretnénk."
A Renault is megragadta az alkalmat, hogy a Twitteren vessen véget az esettel kapcsolatos találgatásoknak és tisztázza, hogy a technikai szabályzatnak megfelelő autóval vágott neki a szezonnak. „Szeretnénk tisztázni néhány dolgot. Kering egy videó a barcelonai tesztről, amelyen egy legális rendszer látható, amelyet ismert az FIA, most pedig meg is erősítette, hogy megfelel a technikai szabályzatban foglaltaknak.
Mivel semmilyen rejtegetnivalónk nem volt ezzel az innovatív rendszerrel kapcsolatban, nem is rejtegettünk semmit.
A Racing Point által benyújtott információ – miként azt előttünk és az FIA képviselői előtt elismerték a Japán Nagydíj után – nem a videóból, hanem a Renault egy korábbi dolgozójától származik, aki csatlakozott a Racing Pointhoz."