A 2021-es szezonban is Honda-motor hajtja majd a Red Bullt

Forma-1, Red Bull, Japán Nagydíj 2019
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 10: The cars of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing are seen parked next to each other in the Pitlane during previews ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 10, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egy további évvel meghosszabbították a Red Bull és a Honda között érvényben lévő motorszállítói szerződést, így az anyaistálló és a Toro Rosso is a japán erőforrásoknál marad 2021-ben.

Még legalább két évig folytatódik a Red Bull és a Honda együttműködése a Forma-1-ben, miután a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso is megerősítette, hogy 2021-re is meghosszabbították a motorszállításra vonatkozó együttműködést. Ez azt jelenti, hogy a csapatok a tavaly és az idén már megismert erőforrásokkal készülhetnek az F1 új korszakára.

Az 2021-ben életbe lépő technikai, sportszakmai és pénzügyi reformok az erőforrásokat kevésbé érintik, az autóépítésre vonatkozó szabályokat viszont annál inkább, ezért a Red Bull szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gyári Mercedeshez és Ferrarihoz hasonlóan nekik is biztosított legyen a folytonosság a motorok terén.

Forma-1, Ronnie Bucknum, Honda R & D Company, Német Nagydíj 1964
Forma-1, Richie Ginther, Honda R & D Company, Mexikói Nagydíj 1965
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Olasz Nagydíj 1967
Forma-1, John Surtees, Honda R & D Company, Francia Nagydíj 1968
Forma-1, Stefan Johansson, Spirit-Honda, Osztrák Nagydíj 1983
Forma-1, Jenson Button, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2003
Forma-1, Keke Rosberg, Williams-Honda, Dallasi Nagydíj 1984
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Dél-Afrikai Nagydíj 1985
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Kanadai Nagydíj 1986
Forma-1, Nigel Mansell, Williams-Honda, Brit Nagydíj 1987
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Nakadzsima Szatoru, Lotus-Honda, Brit Nagydíj 1988
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2005
Forma-1, Ayrton Senna, Alain Prost, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1989
Forma-1, Jenson Button, Honda, Magyar Nagydíj 2006, Herendi
Forma-1, Ayrton Senna, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1990
Forma-1, Gerhard Berger, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1991
Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Honda, Brit Nagydíj 1992
Forma-1, Jos Verstappen, Honda tesztautó, Barcelona teszt
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Japán Nagydíj 2000
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, Belga Nagydíj 2001
Forma-1, Jacques Villeneuve, BAR-Honda, USA Nagydíj 2002
Forma-1, BAR-Honda, 2004, Honda S2000
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2007
Forma-1, Jenson Button, Honda Racing F1, 2008
Forma-1, McLaren-Honda MP4-30, Honda sajtótájékoztató 2015
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Magyar Nagydíj 2016
Forma-1, Rubens Barrichello, Jenson Button, Honda Racing 2005, Szato Takuma, Ide Judzsi, Super Aguri
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Honda, Monacói Nagydíj 2017
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Bahreini Nagydíj 2018
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj

Jelzésértékű azonban, hogy a bejelentés egyelőre csak a 2021-es szezonra vonatkozik, nem hosszútávú elköteleződés a japán gyártó részéről. A Honda képviselői nemrég elárulták, elsősorban azon múlik a márka jövője az F1-ben, hogy sikerül-e mérsékelni a költségeket. A hamarosan megjelenő költségplafon ugyan a motorfejlesztésre nem vonatkozik, de

a szabályokban látni a törekvést a költségek féken tartása érdekében.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a vállalat tulajdonában álló Servus TV műsorában azt mondta, „nagy megkönnyebbülés” az együttműködés folytatása a Hondával. Az osztrák szakember ugyan nem említette, de a csapat számára nem nagyon volt valós alternatíva, mivel a Renault-val összerúgták a port, a Ferrari és a Mercedes pedig nem akart motorokat adni nekik.

A Red Bull-Honda már az élmezőnyben is labdába tud rúgni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A Honda 2015-től tért vissza az F1-be a McLaren gyári partnereként, de a legendás múlt felélesztése arcpirító eredményeket hozott. Az erőforrások F1-es léptékkel mérve gyengék és megbízhatatlanok voltak, Fernando Alonso és a csapat menedzsmentje rendszeresen bírálta a japánokat, mielőtt a 2017-es szezon végén elváltak az útjaik.

A japán gyártó a Toro Rossónál talált menedéket, az idén pedig már az élmezőnybe tartozó Red Bull is az ügyfele lett.

A közös munka jól indult, már az idénynyitón dobogós helyet szereztek Max Verstappen révén, majd a holland pilóta három futamot is megnyert a Red Bull-Hondával. Verstappen a konstruktőri világbajnokság mellett az egyéni értékelésben is esélyes a 3. hely megszerzésére a Mercedes két pilótája mögött. A Brazil Nagydíjon a Honda 28 év után először kettős győzelmet is ünnepelhetett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!