Akciódús versennyel a háta mögött érkezik a Forma-1 a szezonzáró megszokott helyszínére, Abu-Dzabiba.
A sivatagban felhúzott létesítmény viszont eddig inkább a körítéssel, mint az izgalmakkal kápráztatta el a nagyérdeműt,
tíz év alatt csak egyszer, 2012-ben alakult ki szoros csata a győzelemért, a többi alkalomból pedig nagyrészt annyi maradt emlékezetes, hogy 2010-ben a taktikai hiba áldozatává váló Fernando Alonso menthetetlenül a középmezőnyben ragadt és elvesztette a vb-címet, ahogy 2016-ban Lewis Hamilton is, miután a hajrában hiába lassított le drasztikusan, nem tudta az üldözők prédájává tenni Nico Rosberget.
A sivatagi betontengerben szinte elvesznek az autók, vagy eltörpülnek a jachtkikötő és a futurisztikus épületek tövében száguldva. A kör elejét tempós ívek, valamint egy-egy sikán és visszafordító alkotja, majd jön két hosszú egyenes, az utolsó szektor pedig derékszögű kanyarok láncolata. Értelemszerűen a két egyenesben történik a legtöbb támadás, az oda-vissza előzések sem ritkák annak köszönhetően, hogy a kezdetben védekező fél támadásba lendülhet a DRS-re jogosultsággal a második zónában.
Az Abu-dzabi Nagydíj különlegessége, hogy napfényben kezdődik, de sötétben ér véget, illetve ide sorolható az egyedi bokszutca-kijárat az alagúttal.
Biztatóan indult a Ferrari számára az ősz, három futamot nyert egymás után, azóta viszont csak a Mercedes és a Red Bull színei tűntek fel a dobogó tetején, a maranellóiak nem tudták újabb 1. helyekre váltani, amikor jó formának örvendtek. Pedig az időmérőkön remekelnek, utoljára 2007-ben jutottak el 9 pole pozícióig.
A Ferrari még sohasem nyert a Yas Marinán,
ebben az évtizedben Szuzuka mellett ez az egyetlen ilyen helyszín azok közül, ahol minden évben volt futam. Csakhogy itt még az első rajtsorba sem kvalifikálták magukat soha.
A két egyenesben nagy szükség van az erős motorra, ez segítheti őket, ahogy a gumikezelés relatíve csekélyebb jelentősége is. A Pirelli ötfokozatú skáláján a második legalacsonyabb kategóriába esik a pálya a gumiterhelés szempontjából, a fellépő oldalerőkben középen helyezkedik el, így nem meglepő, hogy a három legpuhább keveréket szállítják. Ilyen kiosztással a Ferrari „másfél" győzelmet szerzett idén (Szingapúr+Kanada, utóbbin az elsőként célba érő Sebastian Vettelt utólag megbüntették), és Monacóban is erős volt.
Biztos kiemelt figyelmet kap náluk, hogy milyen a hangulat a versenyzők között a brazíliai ütközés, és az azt követő maranellói rapport után. A korábbi vitatott esetek fényében vigyázni kell, nehogy maradandó feszültség alakuljon ki Charles Leclerc és Vettel között, de Mattia Binotto nem tart ettől.
„Nem hinném, hogy van bármilyen dráma is közöttük. Ezt inkább egy lehetőségnek látom a jövő év szempontjából, hogy tisztázzanak dolgokat, ha szükség van rá" – jelentette ki, hozzátéve, hogy a szocsi kalamajkát is rendezték.
Brazíliában elfüstölt Valtteri Bottas motorja, ami kellemetlen helyzetbe hozza a szezonzáróra is. Még nem tudni, milyen megoldást választ a Mercedes, de akár új erőforrást szerelnek be neki, akár egy régit, egyik sem csábító.
Előbbi út rajtbüntetést okoz a keret túllépése miatt, utóbbi pedig böjtöt kényszerít a finnre,
mert az elkoptatott gönccel aligha tud versenyre kelni a többiekkel, hiába maradhat még benne némi futásteljesítmény, ráadásul fennállna egy újabb kiesés veszélye.
Talán mindenkinek szórakoztatóbb lenne, ha Bottas új motort kapna, és a középmezőnyből indulva támadna.
A kaotikus Brazil Nagydíj megvariálta a képet az egyéni és a csapat tabellán. A Ferrari nullázásával és saját győzelmével hirtelen Max Verstappen lett a bronzérem fő várományosa, csapattársa, Alexander Albon viszont váratlanul 11 pontos hátrányba került Pierre Gaslyval és Carlos Sainz-cal szemben a hatodik helyért vívott harcban, vagyis legkedvezőbb esetben is legalább negyedikként kell célba érnie (vagy ötödikként úgy, hogy a leggyorsabb kört is megfutja) a visszavágáshoz. Szégyenkeznie semmiképp sem kell, de azért furcsa lenne, ha a Red Bull aktuális pilótája nem férne be a top hatba.
A konstruktőri rangsorban a Toro Rosso átvette a hatodik helyet a Racing Pointtól (ez plusz 5 millió dollárt érhet), ezzel fennállása legjobb eredményének küszöbére került,
a pontmennyiségben (83) ezt már biztosan elérte. „Az aerodinamikai újítások beváltak, a Honda is javult az új benzinnel, fejlődött a teljesítményünk – kommentálta csapata fejlődését Franz Tost. – Most egy kicsivel jobban fogok aludni!" A Renault-tól 8 egység választja el őket, elvileg tehát rájuk is vadászhatnak még, bár ehhez legalább a 7. helyen be kell futniuk valamelyik pilótával, ami Abu-Dzabiban sosem sikerült nekik, itt pontot sem szereztek 2012 óta.
Gazdag szüretével az Alfa Romeónak is nyílt némi esélye, hogy még egy pozícióval hátrébb lökje a Racing Pointot, a 10 pontnyi távolságot kellene eltüntetniük. A pénzdíjak szempontjából fontos csaták lesznek még az üldözőbolyban az utolsó méterekig.