SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 19: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing pose for a photo in the Singapore Flyer during previews ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 19, 2019 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull pilótája már a szezonzáró utáni teszteken megkezdené a felzárkózást csapattársához. Úgy vélte, még nem szokott össze teljesen az autójával.
Bedobták a mélyvízbe Alexander Albont a nyári szünet során, azzal, hogy előléptették Pierre Gasly helyére, de a Red Bull pilótája kiállta a próbát és a szupertehetségnek tartott Max Verstappen oldalán is kiérdemelt egy újabb szezont a három élcsapat egyikénél. Albon a Brazil Nagydíjon majdnem dobogós helyet szerzett és rendszeres edzésbalesetei ellenére is elégedettek a fejlődésével.
A thai pilóta az előszezoni teszteket megelőzően egyáltalán nem vezetett F1-es autót, már az is meglepetésként érte, hogy a Toro Rossóhoz hívták versenyezni, miután az italgyártó 2012-ben eltanácsolta őt a pilótaprogramjából. Ősztől aztán az élmezőnyben is szerencsét próbálhat, de a helyzetből adódóan a versenyeken kell megtalálnia az összhangot az autójával.
„Még mindig találok olyan területeket az autó kapcsán, amelyekkel még foglalkoznom kell, hogy otthonosabban érezzem magam, de tudom, hogy ez csak az autóban töltött időtől függ, ki kell próbálnom különböző dolgokat – idézte a Racefans. – Rá kell találnom az arany középútra, ahol magabiztos vagyok az autóban és tényleg kihozhatom belőle a teljesítményt.”
Az előszezoni tesztek során egy pilóta szerencsés esetben körülbelül 4 versenytávot teljesít az autóban, Albon nagyjából most tart ott, ahol Gasly volt a Spanyol Nagydíj idején.
„Tudom, hogy időre van szükség, ezért is várom a szezon utáni tesztelést Abu-Dzabiban és még jobban az előszezoni tesztet. Nem könnyű nagy változásokat végrehajtani egy versenyhétvégén, mert nagyon kevés az idő, nem tudunk sokat kísérletezni az autóval” – utalt arra, hogy egy hétvégén mindössze 4 órányi pályaidő áll rendelkezésre az időmérő edzés előtt.
Noha Verstappen az ősz során több viszontagságos hétvégét is maga mögött tudhat, Albon a Mexikói Nagydíjig több pontot szerzett a csapattársánál. Ez azonban a tempó terén nem tükröződött, a thai pilóta az időmérőkön átlagosan fél másodpercet kap holland ellenfelétől. Ő azonban nem aggódik: „Amint tényleg nyomhatom majd az autónak és magabiztosabb leszek, a köridők is javulni fognak.”
Albon azt is elárulta, a jövőjével kapcsolatos bizonytalanság sem zavarta túlságosan.
„Próbálok nagyon is a jelenben élni, nem gondolni túl sokat a külső dolgokra. Ez most működik, szerintem ezt is fogom folytatni a szezon fennmaradó részében és jövőre is. Nem változtatott volna a helyzeten, ha tudom vagy nem tudom [mi lesz velem], akkor is csak az eredmények számítanak és erre összpontosítottam.”