A Ferrari Abu-Dzabiban sem villogott az időmérőn, amire számítani lehetett az edzéseken mutatott formája alapján. Versenyzői csak a 4-5. helyeket szerezték meg a futamra, noha Valtteri Bottas büntetése és hátrasorolása miatt Charles Leclerc a 3., Sebastian Vettel a 4. kockából indulhat majd.
Nem valószínű, hogy sokat változtatott a végeredményen, de
a hajrában picit kínos helyzetbe került Leclerc azzal, hogy nem ért fel időben a célegyenesbe, így nem nyílt esélye javítani.
Ennek oka az volt, hogy a melegítő körét nem tudta a megfelelő tempóban teljesíteni a gyorskörre előtte készülődők miatt, az íratlan szabályokat pedig nem rúgta fel, nem kezdett vad szlalomozásba.
Mattia Binotto csapatfőnök elmondta, mindez a Ferrari taktikájának következménye volt. "Tudtuk, hogy nem leszünk ütőképesek ma, főleg a pálya utolsó szektorában vesztünk sok időt – magyarázta. – Az utolsó próbálkozásnál mindent megtettünk,
kockázatot vállaltunk, az aszfalt állapota az utolsó pillanatig javul, és mi hagytuk el legkésőbb a garázst.
Már a kimenetelkor is neccesen álltunk, és végül pórul jártunk."
"Teljesen tisztában voltunk a kockázatokkal. Ez ma nem jött be."
Idén többen jártak már ugyanígy hasonló okból, de a legemlékezetesebb eset Monzában történt a Q3 szinte összes résztvevőjével, ahol bohózatba fulladt, hogy senki sem akart szélárnyék nélkül maradni.
Leclerc-t nem kevés választotta el a kör megkezdésétől. "Fogalmam sincs, néha előfordul ilyen – mondta. – Nem tudom, balszerencsés eset volt-e, vagy tehettünk volna bármit, hogy elkerüljük. Ki fogjuk elemezni és biztosítjuk, hogy ne történjen meg újra. Kár érte."
Vettel volt az utolsó, aki gyorskörnek vághatott neki a Q3-ban, de Alexander Albon és a kígyózó sor őt is érintette, nem szándékosan, bosszúvágytól vezérelve tett keresztbe csapattársának (Monzában például ő járt pórul Leclerc rendbontása után).
"Alex azért lassított, mert előtte egy McLaren haladt. Nem tudom, a McLaren előtt ki ment, vagy hogy jobban megközelíthette volna-e – mondta. – Kellemetlen volt az egész. A gumijaim a kör elejétől fogva nagyon hidegek voltak, az első kanyarnál rögtön megcsúsztam, Charles pedig el sem tudta kezdeni a saját kísérletét."
Mindkettejüknek legfeljebb Max Verstappen megelőzésére lett volna sanszuk, akitől Leclerc 8 századdal kapott ki, a pole-t megszerző Lewis Hamilton előnye közel fél másodperc volt. Leclerc a lágynál tartósabb közepes gumival rajtolhat el, de Vettelnek az előbbi, a lágy keverék maradt, így nehéz helyzetbe kerülhet az első etapban a kopással.