A különböző amerikai versenyistállókat, szállítmányozási cégeket és autóipari vállalatokat tömörítő Penske Corporation megvásárolja az Indianapolis Motor Speedway-t, az IndyCar Series-t és az utóbbihoz kapcsolódó műsorgyártót, az IMS Productions-t, jelentette be az eddigi tulajdonos, a Hulman & Company elnöke, Tony George és a legendás Roger Penske.
A 82 esztendős Penske neve az USA-ban közismert, nemrég megkapta a szabadság érdemrendet, a legmagasabb elnöki kitüntetést, amit civil személy elnyerhet, 1950-60 között maga is autóversenyző volt, majd Chevrolet-kereskedést nyitott, később csapatai több, mint 500 versenyt nyertek meg, köztük 18 alkalommal az Indy 500-at.
A versenyzés mellett Penske érdekeltségébe tartozik az USA második legnagyobb autókereskedő hálózata, összesen majdnem 65 ezer alkalmazottja van. A versenyistállók mellett 1973-ban kimentette a csődből a Michigan Speedway-t, több helyszínen is működtetett további versenypályákat, manapság a detroiti IndyCar nagydíj promótereként is dolgozik.
A versenyzés iránti szenvedélyem az Indianapolis Motor Speedway-en kezdődött, amikor 1951-ben megnéztem az Indianapolis 500-at az édesapámmal
– nyilatkozta Penske. – Nagy tiszteletet tanúsítunk a Speedway és az IndyCar története és hagyományai iránt. Köszönöm a Hulman & Company-nek a lehetőséget, hogy erre az örökségre építkezhetünk, nagy megtiszteltetés lesz a Penske Corporation részére, hogy e két remek intézményt új korszakba vezetheti.”
A Penske 1974 és 1976 között az F1-ben is versenyzett (utolsó évükben megnyerte az Osztrák Nagydíjat), majd 1979-ig épített autókat privát pilótáknak, és beszállítóként később is a sportágban maradt, a legenda azonban elsősorban az USA-ban épült. Az alapító azonban nem felejtette el azt, hogy a Forma-1 2000 és 2007 között Indianapolisban versenyzett.
A Speedway kapcsán hatalmas változást hozott a 100 millió dolláros befektetés, ami néhány évvel ezelőtt, a 100. futam előtt történt
– felelte egy újságírói felvetésre, amikor az oválpálya jövőbeli fejlesztéseiről kérdezték. – További lehetőségeket akarunk létrehozni, még több szurkolói zónát, és kitalálni, hogy mire használhatnánk még a pályát. Tudnánk-e 24 órás versenyt rendezni itt? Lehetne-e Forma-1-es futamot rendezni? Mire lehetünk képesek?”
„Ez nagyszerű eszköz. Minden lehetőséget meg fogunk vizsgálni. Ez az üzlet nincs bajban, nagyszerű vállalat, a cégvezetés kimagasló munkát végzett és mi támogatni akarjuk őket” – mondta Penske, de ennél konkrétabb terveket egyelőre nem vázolt fel, azt ígérte, hogy a különböző részlegekkel együtt alakítják majd ki a fejlesztési prioritásokat.
A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media szeretné, ha több versenyt is rendeznének az USA-ban, de elsősorban a vállalatcsoport központját, Miamit nézték ki maguknak. Ott azonban a helyi adminisztráció megbuktatta az első tervet és egyelőre nem támogatják azt sem, hogy a Hard Rock Stadium körül kialakítsanak egy kifejezetten F1-re optimalizált versenypályát.
Még Bernie Ecclestone regnálása alatt nem sikerült versenyt rendezni New Jersey-ben és elbukott a Las Vegas-i Nagydíj feltámasztásának terve is, azonban a Liberty a háttérben újra dolgozni kezdett azon, hogy a kaszinóvárosban ismét nagydíjat rendezhessenek. Pletykák szerint, ha ez sem sikerül, ismét Indianapolis felé fordulhatnak, ahol az elmúlt évek során átépítették a korábbi F1-es nyomvonalat.