HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Ferrari Team Principal Mattia Binotto talk in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke átérzi, hogy milyen lehet a brazíliai ütközés után a hangulat a Ferrarinál, hiszen ő is átélt már hasonlót kilenc éve, ezért nem irigyli a vörösöket.
A jelenlegi három topcsapat vezetői közül a Brazil Nagydíj előtt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke volt az egyedüli, akinek még nem kellett megbirkóznia azzal a kényelmetlen helyzettel, hogy pilótái összeütköznek egy versenyen. Mind Toto Wolff, mind Christian Horner került már olyan szituációba, hogy egy pályán történt incidens után kellett rendet tennie csapaton belül, utóbbi egyik versenyzője ráadásul éppen Sebastian Vettel volt akkor, amikor erre kényszerült. A bikások csapatfőnöke nem irigyli a Ferrarit.
Interlagosban Sebastian Vettel és Charles Leclerc a futam 66. körében kiütötte egymást a további küzdelemből, ami igen nehéz helyzetbe hozta őket a Ferrarinál, Mattia Binotto a futam utáni héten Maranellóba rendelte őket elbeszélgetésre.
Vettel pályafutása során ugyanakkor nem ez volt az első ilyen eset, a 2010-es Török Nagydíjon, a mostanihoz kísértetiesen hasonló módon ütközött össze akkori red bullos csapattársával, Mark Webberrel.
Akkor Christian Hornernek kellett rendet tenni a két pilóta között, van tehát tapasztalata ezen a téren. „A helyzettől függ, valamint minden csapatnak és minden embernek más a megközelítése, ezért nekem nehéz ítélkezni a Ferrari helyzete fölött" – nyilatkozta diplomatikusan az Autosportnak a Red Bull csapatfőnöke.
Horner egy dologban biztos: mindegy, hogy mi történik a pilótákkal, egy ilyen ütközésnél nem ők húzzák a legrövidebbet.
Mindig a csapat a vesztese ezeknek az eseteknek, nyilván trükkös ez. Örülök, hogy nem az én versenyzőimmel történt, mert ez mindig nehéz.
Az autóversenyzők egy igen kompetitív állatfaj, így gyakran ellentétben áll, hogy mi a jó a csapatnak azzal, hogy mi a jó a versenyzőnek."
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke azért annyira nem is sajnálja a Ferrarit, mert szerinte még mindig a jobbik eset, ha egy csapat a győzelmekért küzdhet, és közben menedzselnie kell két kakaskodó pilótát, mintha alapból nem lenne képes az élmezőnyben harcolni.
Nyilván kihívás két azonos szinten levő pilótát kezelni, amikor pedig az ember a dobogóért és győzelmekért harcol, ez még nehezebb
– mondta Seidl. – Ugyanakkor már várom, hogy ilyen kényelmes problémáim legyenek a jövőben, hogy nekem is két versenyzővel kelljen megbirkóznom, akik a győzelmekért és dobogókért csatáznak."