Nico Hülkenbergnek egyre kevesebb lehetősége maradt, miután a Renault Esteban Ocont szerződtette a helyére, míg a Haas a jelenlegi felállásban folytatja 2020-ban. A 32 éves pilóta beszélt rövid- és hosszútávú kilátásairól is.
A következő szezonra már csak öt hely kiadó a Forma-1-ben. A Red Bull szinte biztosan házon belül fogja elosztani a két istállóban fennmaradó három helyet, így Hülkenbergnek már csak az Alfa Romeo és a Williams maradt. A német versenyző azonban kizárta, hogy visszatérjen korábbi munkaadójához.
„Nem hiszem, hogy én vagyok a megfelelő választás számukra, szerintem más versenyzőre van szükségük – jelentette ki. – Ha megnézzük, hol tartok a karrieremben és hol állnak ők, kétlem, hogy ez lenne a megfelelő időzítés. Minden tiszteletem ellenére nem gondolom, hogy ez a kapcsolat létre fog jönni.”
Hülkenberg ezzel elismerte, az egyetlen valós lehetősége az Alfa Romeo, hogy a következő szezonban is a Forma-1-ben tudjon maradni.
Emiatt biztosan nem örült, amikor a svájci istálló csapatfőnöke, Frédéric Vasseur megdicsérte jelenlegi versenyzőjét, Antonio Giovinazzit.
Felvetődik a kérdés, hogy amennyiben Hülkenberg jövőre a Forma-1-en kívül találja magát, lehetséges-e a későbbi folytatás. A Renault versenyzője egyszer már kihagyott egy szezont, amikor a 2010-es debütálása után a következő idényt a Force India tartalékpilótájaként töltötte. Az utolsó, aki kétszer is visszatért legalább egyéves kihagyás után Pedro de la Rosa volt.
Pályafutásom kezdetén erre volt lehetőségem, de kétlem, hogy karrierem vége felé ez megvalósulhatna
– mondta Hülkenberg a német Auto Bildnek. – Szeretem az F1-et, szeretnék maradni, de ha nem sikerül, akkor is elégedett leszek az itt eltöltött 10 évemmel.”
Annak ellenére, hogy a német pilóta nem sok esélyt lát a visszatérésre, elképzelhető, hogy erre mégis lesz lehetősége.
Joe Saward szakblogger szerint ugyanis bokszutcai körökben felröppent egy pletyka, melynek értelmében Hülkenberg 2020-tól a Ferrari tesztpilótája lesz.
Később pedig Charles Leclerc csapattársaként versenyezhet, aki így egyértelműen a csapat vezére lenne, az olasz istálló pedig a soraiban tudhatna egy erős másodikszámú versenyzőt.