Az első szabadedzés gyakorlatilag semmilyen segítséget nem nyújtott a mezőnynek a szombati és vasárnapi felkészüléshez, hiszen végig vizes, majd nedves pályán köröztek a pilóták, Alex Albon a végén a lágy gumikon azonban így is összetörte az autóját az utolsó valódi kanyarban, amivel nem kevés munkát adott a szerelőinek a második szabadedzés előtt.
Hideg volt az aszfalt, lábujjhegyen mentem körbe, lehűltek a fékek és ennyi volt. Fékeztem és nem lassult az autó, ráadásul mindez a pálya legrosszabb pontján történt
– nyilatkozta a Sky Sportsnak, majd a második tréningről is szót ejtett. – Délután nem volt tiszta etapom, azonnal elfékeztem a lágy gumit. Megnézzük az adatokat és megpróbálunk jó irányba indulni holnapra."
Ez volt tehát az oka, hogy Albon közel 9 tizeddel elmaradt Verstappen idejétől a második edzésen, Christian Horner szerint enélkül a hatodik helyre mindenképpen odaérhetett volna. Verstappennek viszont jól ment egy körön, a harmadik lett a két Ferrari mögött, ami annak tükrében, hogy az Auto Motor und Sport birtokába jutott mérések szerint – technikai direktívák ide vagy oda –
Brazíliában ismét gyorsak a vörösök, az egyenesekben a Red Bullnak 7, a Mercedesnek 8-9 tizedet adtak,
nem rossz teljesítmény. „A Ferrarik ismét elég erősek az egyenesben a Mercedeshez és a Hondához képest, hét tizedet nyernek – mondta Horner, majd rátért arra, hogy a hosszú etapokból nem lehet sok mindent leszűrni. – Hamilton gyorsnak tűnt a hosszú etapokon, de nagyon mások lesznek a körülmények vasárnap, ez a rövid pálya pedig egyébként is jó futamokat szokott hozni, remélhetőleg most is így lesz."