Mindkét pilótáját lecserélte az idei szezonra a McLaren, miután a korábbi kétszeres F1-es világbajnok a 2018-as szezon végén úgy döntött, visszavonul a világbajnokságtól, ígéretes csapattársa, Stoffel Vandoorne szolgálataira pedig a wokingi csapat nem tartott igényt. Vandoorne ezért a Formula E-be szerződött, tavaly a HWA, az idén pedig már a hivatalos Mercedes-csapat színeiben versenyez.
Első ránézésre nem meglepő, hogy Vandoorne-t eltanácsolták, mivel az összes időmérőn kikapott Alonsótól, pedig a belga versenyző ígéretes pályafutást mutathatott fel a juniorkategóriákban és a mezőny egyik legjobb pilótájának tartott Alonso is többször méltatta a munkáját. Ő azonban árnyaltabb képet festett ennél.
„Sohasem volt vele semmi gondom, de mindig megkapta, amit akart mondta Alonsóról a belga versenyző a Sport / Voetbalmagazine-nak. – Mindig volt 2-3 jól elhelyezett ember a csapatban, akik biztosították, hogy minden úgy alakuljon, ahogy Fernando akarja” – árulta el. A spanyol pilóta 2015-ben tért vissza a McLarenhez, Vandoorne 2017-től kapott versenyzői ülést.
A csapat minden támogatást megadott neki. Az összes pilótának jól jön extra lehetőség, hogy jobban teljesítsen a csapattársánál.”
Vandoorne elismerte, hogy „papíron” sohasem szerepelt jobban Alonsónál (két év alatt valójában egyszer), „de az összes csapattársa közül én kerültem hozzá a legközelebb, épphogy mögötte voltam.” Hozzátette: „A McLaren sohasem mondta, hogy nem érhetek célba előtte, de a versenyeken megkértek, hogy engedjem el őt. Szinte mindig ezt tették.”
Két szezon alatt a belga versenyző kiábrándult a Forma-1-ből, amit mesterkélt világnak tart, „ahol mindenki kijön a másikkal, de mindenkinek megvannak a maga érdekei is.” Úgy vélte, igazi versenyzés manapság a Formula E-ben, Le Mans-ban és a sportautó-világbajnokságban van, mert „ide versenyezni jönnek az emberek, nem politizálni.”
Vandoorne tavaly a HWA, az idén a gyári Mercedes-csapat pilótája a Formula E-ben, az idénynyitó verseny időmérőjén csapattársa, Nyck de Vries előtt a 2. helyet szerezte meg.
„A Forma-1 továbbra is a legnagyobb bajnokság, de a Formula E már szorosan mögötte van – vélte. – Ez az egyik legküzdelmesebb bajnokság, amelyben valaha is részt vettem. Sok pilótának van Forma-1-es tapasztalata és a többiek eredményei is elegendők lennének, hogy az F1-ben induljanak. Ez a jövő, ezért is száll be egyre több autógyártó” – vélte.