AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during qualifying for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen egyáltalán nem vette jó néven, hogy Lewis Hamilton az USA Nagydíj időmérőjén a versenyzők közötti hallgatólagos megállapodást felrúgva megelőzte őt, azért is próbálta meg olyan agresszíven visszaszerezni a helyét, hogy majdnem nekiment a Mercedesnek.
Azok után, hogy Max Verstappen az USA Nagydíj csütörtöki napján kritizálta Lewis Hamiltont, amiért szerinte tiszteletlenül nyilatkozott róla Mexikóban, az austini időmérő edzés második szakaszában kis híján a pályán is egymásnak ment a két versenyző, a szó szoros értelmében véve. Mindketten utolsó Q2-es gyorskörükre készülődtek, amikor a Mercedes pilótája az utolsó szektorban elment Verstappen mellett, aki ezt nem vette jó néven, és azonnal visszatámadott, ebből pedig kis híján baleset lett. A holland a csapatrádióban még a mért köre elején dühösen közölte: „Lewis mindannyiunkkal ki..szett, úgyhogy az ő k..szott problémája, ami történik." Az időmérő után Verstappen továbbra is az ötszörös világbajnokot okolta a történtekért.
Galéria: Az USA Nagydíj szombati napja - Galéria
1/61
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Daniel Ricciardo of Australia and Renault Sport F1 walks in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Az időmérő edzéseken hallgatólagos megállapodás a versenyzők között, hogy amikor az adott szakasz végén mindenki egyszerre készülődik a gyorskörére, a pálya utolsó szektorában már nem előzgetik egymást, helyette az előttük haladótól lemaradva biztosítanak maguknak helyet a mért körre.
Verstappen szerint ezt az íratlan szabályt nem tisztelte Hamilton akkor, amikor megelőzte őt, ezért eredt egyből a nyomába, hogy visszavegye a pozícióját.
„Mindannyian felsorakoztunk a mért körünkhöz, azt hiszem Seb volt az első Ferrari, aztán Charles, közvetlenül előttem pedig Danyiil.
Mindannyian lelassítottunk, Lewis pedig úgy elmentem mellettem, mintha senki nem lett volna ott, és nem érdekelte, én pedig úgy voltam vele, hogy »ha téged nem érdekel, akkor engem sem«.
– nyilatkozta Verstappen az esetről. – Vissza akartam szerezni a pozíciómat, mert mindenki tiszteletben tartja a másik pozícióját, hogy elkezdhesse a mért kört. Ezért alakult ki a necces helyzet."
A helyzetet tovább rontotta, hogy valójában Hamiltonnak és Verstappennek sem volt már szüksége arra a gyorskörére, mindketten csak azért mentek ki a Q2 végén lágy gumin, hogy ha esetleg a közepes keveréken elért körükkel kicsúsznának a továbbjutók közül, legyen esélyük javítani, végül azonban mindketten lelassítottak a gyorskörük végén, hogy a sárga oldalfalú Pirelliken elért idővel jussanak tovább, és azokon rajtolhassanak.
A szintén a mért körét előkészítő Danyiil Kvjatnak azonban szüksége lett volna az utolsó Q2-es körre, hiszen ő a továbbjutásért harcolt, ami végül nem jött neki össze.
A Red Bull és a Mercedes csatározásának áldozatául eső orosz pilóta szintén Hamiltont okolta, aki őt is megelőzte az utolsó előtti kanyarban, egyúttal majdnem nekiment.
Galéria: Az USA Nagydíj szombati napja - Galéria
1/61
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Daniel Ricciardo of Australia and Renault Sport F1 walks in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Végül a Mercedes pilótája visszaengedte maga elé az oroszt, miután Verstappen elviharzott mellette. „Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy mire gondoltak, elég hülye dolog volt, vagyis hát nem hülye, de szükségtelen. Csak nem értem, hogy miért versenyztek annyira a kivezető körön, mivel a végén ez mindhármunknak összekuszálta a dolgokat, nekem nagyon hideg gumival kellett megkezdenem a mért körömet, de még így is rendben volt" – fedte meg Verstappent és Hamiltont Kvjat. – Normális esetben jó, ha van egy sorrend, néhányan azonban nem tisztelik ezt, és ilyenkor ez a felfordulás történik.
Szerintem Lewis indította el a láncreakciót. Neki nem számít, ő már így is mérföldekkel ott van a Q3-ban, nekem viszont ez okozta a gondot.
Megpróbált legelöl lenni, végül azonban mindkettejünk mögött kezdte a körét, úgyhogy nem értem, mire volt jó ez az egész."