Verstappen Austinban már másodszor kritizálta Hamiltont a sajtóban

Forma-1, USA Nagydíj, időmérő edzés, Hamilton, Verstappen, Kvjat, Mercedes, Red Bull, Toro Rosso
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during qualifying for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen egyáltalán nem vette jó néven, hogy Lewis Hamilton az USA Nagydíj időmérőjén a versenyzők közötti hallgatólagos megállapodást felrúgva megelőzte őt, azért is próbálta meg olyan agresszíven visszaszerezni a helyét, hogy majdnem nekiment a Mercedesnek.

Azok után, hogy Max Verstappen az USA Nagydíj csütörtöki napján kritizálta Lewis Hamiltont, amiért szerinte tiszteletlenül nyilatkozott róla Mexikóban, az austini időmérő edzés második szakaszában kis híján a pályán is egymásnak ment a két versenyző, a szó szoros értelmében véve. Mindketten utolsó Q2-es gyorskörükre készülődtek, amikor a Mercedes pilótája az utolsó szektorban elment Verstappen mellett, aki ezt nem vette jó néven, és azonnal visszatámadott, ebből pedig kis híján baleset lett. A holland a csapatrádióban még a mért köre elején dühösen közölte: „Lewis mindannyiunkkal ki..szett, úgyhogy az ő k..szott problémája, ami történik." Az időmérő után Verstappen továbbra is az ötszörös világbajnokot okolta a történtekért.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj, Tommy Hilfiger
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Bratches, Liberty Media, USA Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj, Mission Winnow
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton szurkolója, USA Nagydíj
Forma-1, Peter Bonnington, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, USA Nagydíj

Az időmérő edzéseken hallgatólagos megállapodás a versenyzők között, hogy amikor az adott szakasz végén mindenki egyszerre készülődik a gyorskörére, a pálya utolsó szektorában már nem előzgetik egymást, helyette az előttük haladótól lemaradva biztosítanak maguknak helyet a mért körre.

Verstappen szerint ezt az íratlan szabályt nem tisztelte Hamilton akkor, amikor megelőzte őt, ezért eredt egyből a nyomába, hogy visszavegye a pozícióját.

„Mindannyian felsorakoztunk a mért körünkhöz, azt hiszem Seb volt az első Ferrari, aztán Charles, közvetlenül előttem pedig Danyiil.

– nyilatkozta Verstappen az esetről. – Vissza akartam szerezni a pozíciómat, mert mindenki tiszteletben tartja a másik pozícióját, hogy elkezdhesse a mért kört. Ezért alakult ki a necces helyzet."

A fentebbi videóban mindhárom versenyző fedélzeti kamerájából látszik az eset, ahogy az is, hogy Hamilton először majdnem nekiment Kvjatnak, majd Verstappen rohant kis híján bele a Mercedesbe

A helyzetet tovább rontotta, hogy valójában Hamiltonnak és Verstappennek sem volt már szüksége arra a gyorskörére, mindketten csak azért mentek ki a Q2 végén lágy gumin, hogy ha esetleg a közepes keveréken elért körükkel kicsúsznának a továbbjutók közül, legyen esélyük javítani, végül azonban mindketten lelassítottak a gyorskörük végén, hogy a sárga oldalfalú Pirelliken elért idővel jussanak tovább, és azokon rajtolhassanak.

A szintén a mért körét előkészítő Danyiil Kvjatnak azonban szüksége lett volna az utolsó Q2-es körre, hiszen ő a továbbjutásért harcolt, ami végül nem jött neki össze.

A Red Bull és a Mercedes csatározásának áldozatául eső orosz pilóta szintén Hamiltont okolta, aki őt is megelőzte az utolsó előtti kanyarban, egyúttal majdnem nekiment.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj, Tommy Hilfiger
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Bratches, Liberty Media, USA Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj, Mission Winnow
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton szurkolója, USA Nagydíj
Forma-1, Peter Bonnington, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Max Verstappen, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, USA Nagydíj

Végül a Mercedes pilótája visszaengedte maga elé az oroszt, miután Verstappen elviharzott mellette. „Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy mire gondoltak, elég hülye dolog volt, vagyis hát nem hülye, de szükségtelen. Csak nem értem, hogy miért versenyztek annyira a kivezető körön, mivel a végén ez mindhármunknak összekuszálta a dolgokat, nekem nagyon hideg gumival kellett megkezdenem a mért körömet, de még így is rendben volt" – fedte meg Verstappent és Hamiltont Kvjat. – Normális esetben jó, ha van egy sorrend, néhányan azonban nem tisztelik ezt, és ilyenkor ez a felfordulás történik.

Megpróbált legelöl lenni, végül azonban mindkettejünk mögött kezdte a körét, úgyhogy nem értem, mire volt jó ez az egész."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!