Múlt héten a Racefans és az Autocar is arról számolt be, hogy a Racing Point tulajdonosi körét erősítő Lawrence Stroll bevásárolná magát az Aston Martinba, ami így csapatának a névadója lehetne. A brit cégnél közleményben reagáltak az értesülésekre, és megerősítették, hogy a vállalat befektetőket keres.
Stroll számára állítólag kulcsfontosságú, hogy a Racing Point csak átmeneti elnevezés legyen, és szeretné, ha csapata idővel egy ismert márka nevét venné fel. Már az idei szezon előtt is voltak kísérletek a változtatásra, de ez eddig nem sikerült.
Múlt héten azonban napvilágot látott, hogy a kanadai üzletember egy konzorcium élén bevásárolná magát az Aston Martinba, amivel meg is oldódna a probléma. Korábban egyik fél sem reagált az értesülésekre, de a brit márka pénteken megtörte a csendet.
A cég megerősíti, hogy vizsgálja a finanszírozási igényeket és lehetőségeket
– olvasható a közleményben. – Továbbá megkezdődtek a tárgyalások a potenciális befektetőkkel a hosszú távú együttműködésről, ami akár tőkeberuházást is jelenthet.”
Zárásként hozzáteszik, hogy további bejelentés csak indokolt esetben várható. A közlemény nem tér ki külön a Racing Pointra, viszont leszögezik, hogy az elmúlt napok spekulációira való reakcióként született.
A feltételezést erősítheti, hogy az Aston Martin tavaly lépett a londoni tőzsdére, folyamatosan termeli a veszteséget, ami az idei év első felében 80 millió fontra rúgott. Ráadásul a tőzsdén sem zárult jól a hetük: a pénteki nap utolsó 40 percében a részvényárak 625,20 fontról 562-re estek.
A Red Bull miatt különösen érdekes lenne, ha Stroll végül bevásárolná magát az Aston Martinba, hiszen a brit cég 2018 óta az energiaitalosok névadó szponzora. Helmut Marko, a milton keynes-i istálló tanácsadója nemrég kijelentette, nem foglalkozik az értesülésekkel, hiszen 2020-ig ők állnak szerződésben a legendás márkával. Emiatt valószínű, hogy ha az üzlet meg is valósul, a jelenlegi Racing Point működésére akkor is csak 2021-től lesz hatással.
Az Aston Martin már jóval korábban, az 50-es és a 60-as években is versenyzett az F1-ben, nemrég pedig közel álltak ahhoz, hogy motorszállítóként térjenek vissza a száguldó cirkuszba. Ez azonban meghiúsult, mert az előzetes elképzelésekkel ellentétben végül mégsem egyszerűsödtek az erőforrásokra vonatkozó szabályok.