Mick Schumacher nem teljesített kimagaslóan az első F2-es szezonjában, és bár az Autosport információi szerint az Alfa Romeo listáján szerepelt a neve, végül a csapat megtartotta Antonio Giovinazzit és a jövőre várhatóan az utolsó szezonját teljesítő Kimi Räikkönent. A német versenyző jövőre az F2-es bajnoki címért szeretne harcolni.
Schumacher a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnoki címe után idén debütálhatott a Forma-2 mezőnyében. A Prema Racing és a Ferrari akadémiájának a pilótája nem teljesített kiemelkedően, egyedül a hungaroringi sprintversenyt sikerült megnyernie, az összetettben pedig mindössze a 12. helyen végzett.
Az Autosport úgy tudja, hogy az Alfa Romeo részben ezért, részben pedig Giovinazzi javuló formájának következtében választotta végül a szintén Ferrari-nevelésű olasz versenyzőt, a hétszeres világbajnok fia pedig legalább még egy évet marad az alacsonyabb kategóriában.
Schumacher természetesen örült volna az F1-es lehetőségnek, azonban ennek a forgatókönyvnek is látja a pozitív oldalát. A Forma-2-ben ugyanis már jövőre bevezetik a 18 colos keréktárcsákat, ami adott esetben jó felkészülés lehet a királykategória 2021-es idényére.
„Ha lett volna esélyem az F1-es szereplésre, nyilván megragadom, de nem volt – nyilatkozta az Autosportnak. – Így viszont az F2-ben való maradás volt a legokosabb lépés. Ráadásul új gumik lesznek, ami nagyszerű számomra, hiszen 2021-ben az F1 is ezeket fogja használni. Ha sikerül bekerülnöm, akkor ez nagy előnyt jelenthet.”
A Forma-2 vasárnapi sprintfutamainak rajtrácsát az előző napi főverseny végeredménye határozza meg, méghozzá olyan módon, hogy az első 8 helyezett fordított sorrendben indul. Schumachernek a szombati futamokon mindössze két alkalommal sikerült itt végeznie, így másnap ritkán volt lehetősége egy jó eredmény elérésére. A német pilóta szerint az első versenyek gyakran balszerencsésen alakultak.
A sebességem szempontjából remek évet tudhatok magam mögött, viszont megbízhatóság terén már kevésbé
– magyarázta. – Volt pár versenyünk, amikor pozíciókat és pontokat vettek el tőlünk, pedig elég jól szerepelhettünk volna. Sajnos ezek legtöbbször az első futamon történtek, tönkretéve a hétvége további részét. Enélkül jóval több ponttal zárhattam volna.”
Schumacher hozzátette, 2020-ban mindenképpen a bajnoki címért szeretne harcolni, és az idén gyűjtött tapasztalat ebben segíteni fogja.
„Az a célom, hogy a legjobbakkal küzdjek, ami jövőre vélhetően egyszerűbb lesz, mivel ismerem az autót, a pályákat és a hétvége menetét" – mondta.
A német versenyzőt arról is kérdezték, hogy mit szólna ahhoz, ha pár év múlva Charles Leclerc csapattársa lenne a Ferrariban. A 20 éves pilóta korábban már vezette édesapja 2002-es és 2004-es autóját is, sőt, a bahreini tesztnapon az idei Ferrarit is kipróbálhatta.
„Nagy álmom volt, hogy vezethessem azokat a kocsikat, amelyekkel apám nyert – árulta el a Marcának. – Charles-lal pedig már dolgoztunk együtt, úgyhogy miért is ne lehetnénk csapattársak?”
Christian Danner egykori német autóversenyző nem tekint ennyire előre. A Forma-1-ben 36 futamon induló, összesen 4 pontot szerző expilóta szerint Schumacher sokat fejlődött az idei szezonban, de még nem kész az F1-es debütálásra.
Mick remekül debütált a Forma-2-ben és rengeteget fejlődött
– nyilatkozta a német RTL-nek, ahol jelenleg szakkomentátorként dolgozik. – Vannak azonban még területek, ahol muszáj javulnia, mint például az időmérő edzés. Jövőre folyamatosan futamokat kell nyernie.”