Hogy sokszor milyen nüanszok döntenek egy-egy autóversenyző pályafutásáról, arra remek példa lehetett volna Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo olasz pilótája, aki tavaly az első teljes idényét teljesítette a Forma-1-ben, és nem sokon múlt, hogy ez egyben az utolsó is legyen neki. Giovinazzi nem kezdte valami fényesen a szezont, a kilencedik futamig pontot sem tudott szerezni, miközben Kimi Räikkönen futószalagon termelte az egységeket a csapatnak. Aztán jött a Belga Nagydíj, az ott történtek pedig majdnem az olasz pilóta ülésébe kerültek.
Giovinazzi úgy állt fel a start előtt a 18. rajtkockába Spában, hogy tudta, nagyon nehéz lesz pontot szereznie, remek versenyt teljesítve az utolsó kört azonban a kilencedik, két pontot érő helyen kezdte meg.
Senkitől sem zavartatva kocoghatott volna be a célba, másodszor pontot szerezve az idényben, a gyors Pouhon kanyarban azonban elveszítette az uralmat az autója felett és a falban végezte,
az Alfa Romeo csapattagok legnagyobb megdöbbenésére. Frédéric Vasseur csapatfőnök az eset után leült beszélni versenyzőjével. „Az a baleset nagy sokként ért mindenkit a csapatban, mert jó lehertőség volt a pontszerzésre – nyilatkozta Vasseur az Autosportnak. – Antonio a semmiből jött vissza, majd az utolsó körben összetörte az autót.
Ezután volt vele egy kemény beszélgetésünk, mivel az ilyen dolgok az ember karrierjéről dönthetnek.
A jövőre gondoltunk. Le kellett ülnünk a verseny utáni héten és meg kellett beszélnünk a helyzetet, amire nagyon jól reagált."
Olyannyira jól kezelte a fejmosást az olasz, hogy Monzában, saját és csapata hazai versenyén pontot szerzett, kilencedik lett. Ezután Szingapúrban jött egy újabb pontszerzés, majd Brazíliában, eddigi karrierje legjobb eredményét elérve egy ötödik hely.
Ez a teljesítmény győzte meg Vasseurt arról, hogy Giovinazzinak helye van a csapatban.
„Óriási volt rajta a nyomás [az Olasz Nagydíjon], rengeteg vendég, az Alfa Romeo hazai versenye, a sajtótájákoztatón rengeteg kérdést kapott Spáról.
Úgy gondoltuk, hogy itt az ideje válaszolnia. Szerintem nagyon jó munkát végzett nyomás alatt. Monzában és Szingapúrban jól teljesített, jó volt, hogy vezetni tudta a versenyt. Nagyon jól reagált."
Vasseur kiemelte, hogy a Räikkönennél végül 29 ponttal kevesebbet gyűjtő Giovinazzi szezonját árnyalja, hogy pont ellentétes utat járt be a csapattal, hiszen az Alfa Romeo erősebb volt a szezon első felében, mint a másodikban, miközben az olasznál ez pont fordítva történt.
„Nekem nagyon fontos volt az, ahogyan Monzában válaszolt, az adta meg az igazi lökést.
Az volt a gondja, hogy amikor a legjobb volt, akkor az autónak nem volt elég jó a teljesítménye. Végezhet valaki a csapattársa előtt, de ha ezt a 14-15. helyen teszi, kevésbé fogják észrevenni.
Ha azzal a hatodik vagy a hetedik lesz, mindenki róla beszél. Egy dolog megmutatni a csapatnak, hogy mit tud, egy másik pedig pontokat szerezni, mivel a paddockban mindenki az eredményekre koncentrál. Nehéz rendesen átlátni a helyzetet, ha valaki nem ezzel foglalkozik nap mint nap."